یزد استان برتر قرآنی معرفی شد
کد خبر: 3830928
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
از سوی سازمان دارالقرآن الکریم؛

یزد استان برتر قرآنی معرفی شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سازمان دارالقرآن الکریم هر ساله اقدام به ارزشیابی عملکرد قرآنی استان‌ها می‌کند که طی ارزشیابی عملکرد قرآنی استان‌ها طی سال ۹۷، استان یزد به عنوان استان برتر معرفی شد.

یزد؛ استان برتر قرآنی معرفی شدبه گزارش ایکنا از یزد، سازمان دارالقرآن الکریم بر اساس وظایف قانونی خود به عنوان حوزه مدیریت، راهبری، کارشناسی و نظارت بر فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی، همه ساله نسبت به ارزشیابی و رتبه‌بندی عملکرد ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها اقدام می‌کند.

با توجه به تدوین و ابلاغ آئین‌نامه اجرایی برنامه جامع نظارت و ارزشیابی عملكرد قرآنی ادارات كل تبلیغات اسلامی استان‌ها در سال ۹۵، این فرایند همانند سال‌های پیش در سال ۱۳۹۷ نیز انجام شد.

بر این اساس استان‌ها در دو محور کلی «مدیریت راهبردی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان» و «مدیریت و برنامه‌ریزی عملیاتی و تخصصی» مجموعاً در پنج محور شامل «مدیریت راهبردی امور قرآنی»، «برنامه‌ریزی، نظارت و توسعه تعاملات»، «توسعه كمی و كیفی آموزش‌های قرآنی»، «فضاسازی قرآنی و اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی» و «توسعه و ساماندهی مشاركت‌های مردمی و اجرای برنامه‌های حمایتی و نظارتی» در قالب شاخص‌های استاندارد مورد ارزیابی قرار گرفتند و به معدل اولیه استان‌ها، امتیاز ویژگی‌های خاص ناظر بر وسعت، جمعیت، تعداد شهرستان، مرزی بودن استان، وجود ترکیب قومیتی و تفاوت‌های مذهبی و دوری از پایتخت تا سقف پنج نمره و به نسبت درصد معدل اولیه أخذ شده و فعالیت‌های فوق برنامه و ابتکاری استان‌ها نیز تا سقف هفت نمره به معدل اولیه استان‌ها افزوده شد و در نهایت معدل استان‌ها از ۱۰۰ محاسبه شد.

سیدجعفر صادقی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی، ارزشیابی و فن‌آوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم در این رابطه اظهار کرد: «با توجه به نتایج به دست آمده، «یزد»، «بوشهر»، «اردبیل»، «مازندران» و «کرمان» عنوان «استان‌های برتر» و استان‌های «تهران» و «مرکزی» به عنوان «شایسته تقدیر» در سال ۱۳۹۷ شناخته شدند. همچنین، این استان‌ها با اهدای لوح تقدیر و پرداخت هدایای نقدی به مدیران کل، رؤسای ادارات امور قرآنی و کارشناسان قرآن استان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت».

انتهای پیام

captcha