۹۴ درصد زکات پرداختی در یزد در امور محرومان هزینه شد
کد خبر: 3832315
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

۹۴ درصد زکات پرداختی در یزد در امور محرومان هزینه شد

گروه اجتماعی ــ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: مردم نیکوکار استان در سه‌ماهه امسال دومیلیارد و ۳۷۹ میلیون تومان زکات و کفاره پرداخت کردند که ۹۴ درصد زکات در امور محرومان هزینه شد.

94 درصد زکات پرداختی در یزد در امور محرومان هزینه شدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد، غلامرضا مشعل‌چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به رشد چهار برابری زکات واجب در فصل بهار 98 نسبت به مدت مشابه در سال 97 اظهار کرد: مردم نیکوکار استان یزد طی سه‌ ماهه سال جاری دو میلیارد و 379 میلیون تومان زکات و کفاره پرداخت کردند، 94 درصد زکات در امور محرومان و شش درصد در ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

وی با اشاره به رشد 131 درصدی زکات و کفاره دریافتی در سه‌ماهه ابتدای سال 98 در مقایسه با مدت مشابه در سال 97 افزود: طی این مدت مردم خیراندیش استان یزد یک میلیارد و 443 میلیون تومان زکات مستحب، چهار میلیون تومان زکات واجب (محصول خرما)، 475 میلیون تومان زکات فطریه و 457 میلیون تومان کفاره عمد و غیرعمد پرداخت کرده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بیان کرد: زکات واجب در استان یزد بسیار کم است و اقلامی ازجمله خرما، گندم و کشمش به مقدار محدود شامل می‌شود و بیشتر زکات دریافتی به‌عنوان زکات مستحب است.

وی با اشاره به محل مصارف زکات دریافتی و تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در همان محل و طبق نیت زکات دهندگان هزینه می‌شود، گفت:3829 مورد خدمات ارائه‌شده به محرومان از محل زکات دریافتی بوده است که 43 درصد آن برای ساخت و مرمت و بازسازی مسکن مددجویی، ۴۰ درصد معیشت، هفت درصد جهیزیه، شش درصد امور درمانی و چهار درصد امور تحصیلی هزینه شده است.

مشعل‌چی با بیان اینکه بیش از 25 هزار خانوار با جمعیت 51 هزار و 733 نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند افزود: مردم نیکوکار برای انجام نذورات و انفاقات خود با کمیته امداد مشورت کنند تا این کمک‌ها بهینه و طبق نیاز محرومان همان محل هزینه شود و به دست نیازمندان واقعی برسد.

یادآور می‌شود، طی سال گذشته 11 میلیارد و 874 میلیون تومان زکات مستحب و واجب در استان یزد جمع‌آوری و برای رفع مشکلات محرومان و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها هزینه شده است.

انتهای پیام

captcha