بیش از ۵۴ سمن در یزد فعالیت دارند
کد خبر: 3834751
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱

بیش از ۵۴ سمن در یزد فعالیت دارند

گروه اجتماعی- مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از فعالیت بیش از ۵۴ سمن در استان خبر داد و گفت: سمن‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و قرآنی فعالیت‌های چشم‌گیری انجام داده‌اند.

بیش از ۵۴ سمن در یزد فعالیت دارندبه گزارش ایکنا از یزد، مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۴ سمن در استان فعالیت دارند که هم اکنون ۴۰ مورد از آن‌ها فعالانه در حال ارائه خدمت هستند و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، قرآنی فعالیت های چشم‌گیری انجام داده‌اند.

شریعتی در خصوص خانه جوان یزد نیز گفت: زمینی در بلوار فلسطین به منظور ایجاد خانه جوان اخذ شد و عملیات ساخت آن در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال فعالیت خانه‌های ورزش روستایی به شکل چشمگیری افزایش یافته افزود: در حال حاضر ۷۰ خانه ورزش روستایی در سراسر استان یزد فعال است که این تعداد تا پایان سال جاری به ۱۴۰ مورد می‌رسد.

شریعتی با اشاره به پروژه‌های ورزشی نیمه تمام استان یزد بیان کرد: در حال حاضر ۴۳ طرح آماده واگذاری به متقاضیان بخش خصوصی به منظور تکمیل و بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه در تمام ۱۰ شهرستان استان یزد، پروژه نیمه تمام ورزشی وجود دارد افزود: نیازمند همکاری بخش خصوصی برای تکمیل و بهره برداری این پروژه‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی هستیم.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد یادآور شد: بنا به تبصره 2 ماده 38 قانون ارزش افزوده، واحدهای تولیدی مورد تایید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‎‎توانند 10 درصد از سه درصد از 9 درصد ارزش افزوده خود را در ورزش هزینه کنند و با ارائه به موقع آن به اداره مالیاتی این هزینه‎‎ها را بازپس گیرند.

سید احمد هاشمی، معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست با اشاره به برگزاری دومین دوره المپیاد استعداهای برتر ورزشی کشور گفت: این مسابقات در 58 رشته ورزشی در بخش آقایان و 41 رشته بانوان در رده سنی نوجوانان برگزار می‎شود که استان یزد میزبان هفت رشته ورزشی در بخش های آقایان و بانوان است.

وی با اشاره به میزبانی یزد از اولین مسابقات موی تای در بخش‌های آقایان و بانوان، افزود: یزد از ششم شهریورماه میزبان مسابقات جودو آقایان و بانوان، احتمالاً در همین تاریخ میزبان مسابقات فوتوالی آقایان، 30 مردادماه میزبان هندبال بانوان و 31 مردادماه نیز میزبان مسابقات المپیاد قایقرانی در بخش بانوان خواهد بود.

وی با بیان این که استان یزد در این رقابت‎ها میزبان قریب 3500 ورزشکار نوجوان کشورمان است، گفت: در مجموع 34 هیات ورزشی استان درگیر مسابقات المپیاد استعداداهای برتر ورزشی هستند که شامل 777 ورزشکار نوجوان استان هستند که این تعداد نسبت به پارسال 20 درصد به لحاظ کمی رشد داشته است.

انتهای پیام

captcha