تحصیل مانع ازدواج نباشد/ تلاش برای رفع موانع ازدواج جوانان
کد خبر: 3837157
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

تحصیل مانع ازدواج نباشد/ تلاش برای رفع موانع ازدواج جوانان

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه تحصیل به هیچ عنوان نباید مانع ازدواج باشد، گفت: خانواده‌ها باید از سنگ‌اندازی در مسیر ازدواج جوانان خود‌داری کنند و مسئولان هم برای رفع مشکلاتی که برای ازدواج وجود دارد، تمام تلاش خود را به‌کار گیرند.

تحصیل مانع ازدواج نباشد/تلاش برای رفع موانع ازدواج جوانانبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد 2 شهریورماه در دیدار فاطمه دانش مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد و جمعی از بانوان ادارات استان با وی که به مناسبت هفته خانواده برگزار شد، به اهمیت و ارزش کانون خانواده در مبانی و ارزش‌های ایرانی اسلامی اشاره و اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در بحث خانواده مورد توجه اسلام قرار دارد، دور هم بودن اعضای خانواده و کمک به یکدیگر برای رفع مشکلات و رسیدن به سعادت و عاقبت به خیری است.

ناصری یزدی به مسئله صله رحم و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: این که خداوند متعال سه مرتبه در قرآن کریم قطع کننده صله رحم را لعن می‌کند برای این است که کانون محبت، عشق، همکاری و همراهی در خانواده‌ها وجود داشته باشد و فرزندان و والدین از این کانون پر از محبت و عشق بهره‌مند باشند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: وجود این کانون خانواده و محبت و دلدادگی اعضای خانواده به یکدیگر در ایران، زمینه‌ای برای عدم نتیجه برنامه‌های دشمن در ایران را فراهم کرده و به همین دلیل آنها فهمیده‌اند که اگر می‌خواهند به اهداف خود دست پیدا کنند، ابتدا باید این کانون را از بین ببرند.

وی افزود: راهکاری که دشمن در این زمینه دنبال می‌کند این است که ابتدا محبت و انس و الفت بین اعضای خانواده را از بین ببرند و برای این منظور، ارتباط با حیوانات و مانوس شدن با سگ و گربه را ایجاد کرده‌اند که متاسفانه برخی از خانواده‌های مقید هم در خانه‌های خود حیوانات حتی سگ نگهداری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: ترویج این موضوع سبب می‌شود که وقتی دختر یا پسر جوان ناراحت هستند در اتاق خود مانوس با این حیوانات شوند و همین موضوع هم دلدادگی و دلبستگی آنها به پدر و مادر و اعضای خانواده خود را کم می‌کند.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه باید زمینه شکوفا شدن استعدادهای افراد و استفاده از آن برای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور تاکید کرد و افزود: این که جوانان ما درس بخوانند و تخصص لازم برای پیشرفت کشور داشته باشند خوب است اما متاسفانه این درس خواندن الان به عاملی برای عقب افتادن ازدواج تبدیل شده است.

امام جمعه یزد با انتقاد از اینکه در بسیاری از مواردی که ازدواج دختران و پسران به عقب می‌افتد، خانواده‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند ادامه داد: افزایش سن ازدواج جوانان در جامعه آسیب‌های زیادی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: خانواده‌ها لازم است از سنگ‌اندازی در مسیر ازدواج جوانان خود خود‌داری کنند و مسئولان هم برای رفع مشکلاتی که الان به ویژه در مسائل اقتصادی برای ازدواج وجود دارد تمام تلاش خود را به کار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه همه خانواده‌ها باید ازدواج آسان فرزندان خود را مورد توجه قرار دهند گفت: تحصیل هم به هیچ عنوان نباید مانع ازدواج باشد و جوانان پس از ازدواج می‌توانند به درس خود در دانشگاه ادامه دهند.

انتهای پیام

captcha