تحکیم بنیان خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است
کد خبر: 3837164
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

تحکیم بنیان خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی و اقدامات گسترده‌ای که از طریق فضای مجازی در حال شکل‌گیری است، توجه به موضوع تحکیم بنیان خانواده و فعالیت در راستای تقویت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تحکیم بنیان خانواده از اهمیت بالایی برخوردار استبه گزارش ایکنا از یزد، فاطمه دانش یزدی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد 2 شهریورماه در دیدار با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به بحث تحکیم بنیان خانواده اظهار کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی و اقدامات گسترده‌ای که از طریق فضای مجازی در این زمینه صورت می‌گیرد، به نظر می‌رسد توجه به موضوع تحکیم بنیان خانواده و فعالیت در راستای تقویت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: خانواده در اسلام و ایران از جایگاه بسیار بالایی برخودار است و همین موضوع هم ضرورت توجه به تقویت تحکیم این بنای مهم و حیاتی در جامعه را دوچندان می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: در بحث کرسی‌های هم‌اندیشی، نشست‌های آموزشی و مشاوره‌ای ویژه خانواده و همچنین دوره‌های آموزشی مرتبط با سبک زندگی ایرانی اسلامی، فعالیت‌های گسترده‌ای در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: قطعا این چنین اقداماتی در صورتی که با جدیت دنبال شود می‌تواند در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات خانوادگی در جامعه به شکل قابل قبول و تاثیرگذاری نقش آفرین باشد.

دانش یزدی تصریح کرد: در کنار مسائل اجتماعی و با توجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد؛ از آنجا که بانوان به عنوان نیمی از افراد جامعه توان اجرای فعالیت‌های زیادی در حوزه‌‌های اقتصادی از جمله مشاغل خرد و خانگی دارند، در این حوزه هم فعالیت‌هایی طرح‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه توجه به مشاغل خانگی ویژه زنان روستایی جلوی مهاجرت روستاییان به شهرها را می‌گیرد گفت: در استان یزد بانوان اقدامات گسترده‌ای در حوزه‌های اقتصادی انجام داده اند که این اقدامات زمینه اشتغال افراد مختلفی را فراهم می‌کند.

دانش یزدی توجه به پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و زمینه‌سازی برای مهاجرت معکوس آنها را مهم دانست و گفت: برنامه‌ریزی در راستای مشاغل خانگی بانوان روستایی، می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین راهکارها در راستای کاهش مهاجرت و حتی ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها مطرح شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد تصریح کرد: در حال حاضر 70 نفر از بانوان استان یزد به عنوان مدیرعامل در کارخانجات و شرکت‌های بزرگ اقتصادی یزد در حال فعالیت هستند و این موضوع نشان دهنده ظرفیت بالایی است که بانوان در حوزه اقتصادی دارند.

انتهای پیام

captcha