علمای اسلام در ترویج اندیشه صحیفه سجادیه تلاش روزافزون داشته باشند
کد خبر: 3838071
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
رئیس جامعة‌المصطفی:

علمای اسلام در ترویج اندیشه صحیفه سجادیه تلاش روزافزون داشته باشند

گروه حوزه های علمیه - اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش ایکنا، رئیس جامعةالمصطفی در ابتدای این دیدار، ضمن خیر مقدم به مهمانان و تبریک اعیاد ماه ذی‌الحجة، خاطرنشان کرد: دعاهایی که از اهل‌بیت(ع)نقل شده، از سرمایه‌های بزرگ معارف اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی با تأکید بر این که نمونه دعاهای اسلامی را در هیچ یک از ادیان نمی‌توان یافت، اظهار داشت: ایجاد و تقویت رابطه معنوی و صمیمی خالق و مخلوق، از مهم‌ترین مؤلفه‌های تربیتی ادعیه به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: دعا، قلب و جان انسان‌ها را با خداوند متعال پیوند داده، در عین آموزش آداب سخن با ذات اقدس الهی، کمال‌خواهی را مهم‌ترین نیاز آدمی معرفی می‌کند.
معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که برجسته‌ترین دعاهایی که علما و اندیشمندان مذاهب اسلامی بیان می‌کنند، تنها گوشه‌ای از تجلی دعاهای صحیفه سجادیه است، خاطرنشان کرد: بزرگان و علمای جهان اسلام، باید ضمن پاسداشت مضامین بلند صحیفه سجادیه، قدردان این موهبت الهی بوده، در ترویج اندیشه صحیفه سجادیه تلاش روزافزونی داشته باشند.
در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ضمن تأکید بر اهمیت تعاملات کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) و جامعةالمصطفی، تصریح کرد: امیدواریم این جلسه گامی بلند در بین‌المللی‌سازی ترویج اندیشه‌های امام سجاد(ع) باشد.
وی با بیان این که امروز، جامعه غرب تشنه معنویت و معارف بلند ادعیه است، خاطرنشان کرد: به اذعان اندیشمندان غربی، گوهری که در اختیار مسلمانان قرار دارد، همواره مورد استقبال نیازگونه مردم در سرزمین‌های غربی است.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به این که باید به سمت زبان مفاهمه حرکت نماییم، خاطرنشان کرد: دعا، بهترین ابزار فطری بشر برای تجلی مفاهمه بین‌الادیانی است و فارغ از تنش‌های اندیشه‌ای و بدون هیچ مشکلی، از طریق دعا می‌توان اندیشه والای اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را به گیتی معرفی نمود.
وی به برکات بزرگ کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) اشاره نمود و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم به برکت کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، فضایی نورانی و سرشار از معنویت را در استان رقم بزنیم؛ تربیت جوانان قرآنی و نسل معارفی و نیز شکل‌گیری نهضت صحیفه‌خوانی در بین مردم، از مهم‌ترین ره‌آوردهای استانی این کنگره بین‌المللی است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) شکل‌گیری زبان مفاهمه و گفت‌وگوی بیشتر مذاهب اسلامی با یکدیگر، از دیگر ثمرات کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) دانست و اذعان داشت: شبکه‌سازی تربیتی ویژه جوانان استان در فضای مجازی و حقیقی، از دیگر رویکردهایی است که می‌تواند تأثیرات خوبی در گسترش معارف ناب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) داشته باشد.
عبادی‌زاده تصریح کرد: تعاملات جامعةالمصطفی و کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، بی‌شک آغازی بر حرکت به سمت فعالیت‌های برون‌مرزی این اقدام خواهد بود، تا بتوان از ظرفیت‌های برجسته جامعةالمصطفی، برای ایجاد ارتباط و آشنایی اندیشمندان ادیان با معارف و ادعیه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) حداکثر استفاده را نمود.
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور جانشین رئیس جامعةالمصطفی با تأکید بر این که دنیای امروز به شدت نیازمند معنویت است، خاطرنشان کرد: خشوع در قلوب، از پیش‌نیازهای اساسی انتقال معنویت به شمار می‌رود؛ خشوع، از مهم‌ترین دست‌آوردهای صحیفه سجادیه است.
وی با بیان این که باید بیش از پیش به بُعد انسان‌ساز و آثار و برکات ادعیه صحیفه سجادیه توجه نماییم، خاطرنشان کرد: همکاری جامعةالمصطفی و کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) نقش ویژه‌ای در اثربخشی بین‌المللی برکات صحیفه سجادیه خواهد داشت.
انتهای پیام /

captcha