پیرغلامان پرچمداران دوره جوان‌گرایی باشند
کد خبر: 3838549
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۳
حجت‌الاسلام قمی:

پیرغلامان پرچمداران دوره جوان‌گرایی باشند

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر فرموده رهبر انقلاب که اکنون دوره میدان‌داری جوانان است، گفت: پیرغلامان باید هدایت‌گر جوانان باشند و پرچم جوان‌گرایی را به دست بگیرند.

پیرغلامان پرچمداران دوره جوان‌گرایی هستندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، شب گذشته، 7 شهریورماه در مراسم اختتامیه هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی به میزبانی استان یزد، اظهار کرد: پیر معنای جذابی دارد و در بخش واژگانی معنایی ما غنای رمزآلودی دارد، به معنای کهولت نیست، به معنای انسان با تجربه، راه رفته و شیخ است که به جهت آشنایی با راه و هم به جهت تقدم و فضیلت طی مسیر فضل مضاعف دارد.

وی ادامه داد: پیر یعنی مرشد و مرشد خصلتش این است که از جوان‌ترها دستگیری می‌کند، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند دوره اکنون دوره میدان‌داری جوانان است و این کار هدایت جوانان توسط پیران باید انجام گیرد.

حجت‌الاسلام قمی افزود: ایشان هم در مقام عمل و هم در مقام نظر عزم جدی این راه را در پیش گرفته‌اند و این موضوع را دنبال می‌کنند. شما پیرغلامان مبلغ این امر هستید و روایت قیام، جهاد و شهادت و تبلیغ اسلام می‌کنید و سال‌ها می‌خواهید این کار را رونق بخشید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: ما در سازمان تبلیغات و همه‌ دستگاه‌های اجرایی کشور جمهوری اسلامی خود را خادم خادمین فرهنگی اهل بیت می‌دانیم و باید بدانیم. نظر پیر راه و نظر کسوت این راه نظرش مهم است و باید مدار حرکت قرارگیرد.

قمی بیان‌ کرد: حضرت آقا فرمودند مادحین اهل‌ بیت روی موضوع خانواده کار کنند و در ترویج حق گام مؤثر بردارند. اساساً محور تبیین خانواده‌ها هستند و حضرت فاطمه زهرا(س) برای تبیین حق با فرزند کوچک خود امام حسن(ع) برای تبیین حق حرکت کرد. شما اگر در تبیین خانواده فعالیت کنید نقش مؤثری در حرکت گام دوم خواهید داشت.

وی ضمن اشاره به واقعه‌ عاشورا گفت: نوجوان 11 ساله عاشورا از سیدالشهدا اجازه گرفت که به میدان برود آقا اجازه نداند و این‌گونه برداشت کرد که مادر این کودک ناراضی باشد. کودک فرمود مادرم من‌ را فرستاده او من را امر کرده. من با علاقه‌ و اذن مادر آمدم. با اجازه به میدان رفت و پس از شهادت سر جدای او را به سمت سپاه سیدالشهدا پرت کردند. این مادر اجازه گرفت و چوب بلندی همچون عمود خیمه در دست گرفت و بلند فریاد زد من یک ضعیفه‌ رنجورم، تن ضعیف دارم، توانی ندارم که یک ضربه پر زور به شما وارد خواهم کرد.

قمی افزود: 40 جوان و نوجوان در کربلا شهید شدند و پیرغلامان هوای جوانان را داشتند. پیران در همه‌ موضوعات و خدمت به اباعبدلله پیشگام بودند و اولین پیشگام عاشورا حبیب بود و اول سری که به کوفه رفت سر حبیب بود. وقتی حضرت زینب احساس کرد که یاران بی‌وفایی کنند، حبیب یاوران امام حسین را جمع کرد تا به اهالی خیمه دلگرمی بدهد که یاران امام با تمام قوا در رکاب امام شمشیر خواهند زد. پیرغلامی ریشه دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان افزود: تکریم پیرغلامان وظیفه است و به این کار امید بسته‌ایم تا مورد رضایت و تأیید حضرت ولی عصر قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha