بستر اختلاف در مراسم‌های سوگواری ایجاد نشود
کد خبر: 3842620
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

بستر اختلاف در مراسم‌های سوگواری ایجاد نشود

گروه اجتماعی ـ مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با تأكید بر اهمیت حفظ همدلی در سوگواری‌های ایام محرم و صفر گفت: نباید اجازه داد که برخی از سخنرانان و مداحان بستر اختلاف را ایجاد کند به خصوص در برخی از شهرستان‌ها باید مراقبت بیشتر شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی حوزه‌های علمیه فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس امروز، 25 شهریورماه گفت: ماه محرم فرصت ارزشمندی برای ترویج فرهنگ عاشورا و فرهنگ دینی است. به خصوص در استان فارس که بیشترین ظرفیت مردمی هیئت مذهبی، حسینیه و خطبا و مداحان را دارد و از برجسته‌ترین استان‌ها است.
وی ادامه داد: قبل از ماه محرم دوره‌های آموزشی ویژه مبلغان و مبلغات و رؤسای هیئت مذهبی و ادارات برگزار شد، ۱۵۰ اعزام ضروری در استان نیز انجام شده زیرا در برخی از مراکز و مناطق باید مبلغ به طور تخصصی ورود کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس بیان کرد: در این راستا باید به طرح شمیم حسینی نیز توجه داشت که خدمات ویژه به ۲ هزار هیئت مذهبی ارائه می‌شود.
مهرابی تاکید کرد: هیئت مذهبی و عزاداری برای امام حسین(ع) کاری مردمی است و اداری نیست و سازمان تبلیغات اسلامی فقط جنبه نظارتی و هدایتی دارد و خوشبختانه مجالس ارزشمند و آبرومندی در استان برگزار شده و می‌شود.
وی ادامه داد: در بیش از ۷ هزار مسجد و حسینه برنامه محرمی برگزار شده و می‌شود و ۷۵۰۰ خیمه‌گاه در استان و ۸۰۰ خیمه گاه در شیراز است که با همدلی کار می‌کنند و نباید اجازه داد که برخی از سخنرانان و مداحان بستر اختلاف را ایجاد کند به خصوص در برخی از شهرستان‌ها باید مراقبت بیشتر شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینكه هیئات مذهبی باید مراقب باشند مزاحمت برای مردم ایجاد نشود، گفت تاکنون حدود ۳ هزار ساعت بازرسی از هیئات مذهبی انجام شده و شعبه خاصی هم برای این موارد در دادگستری راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام

captcha