دانشگاه امام صادق(ع) و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
کد خبر: 3847750
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

دانشگاه امام صادق(ع) و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

گروه دانشگاه ــ تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به منظور توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های پژوهشی، فناوری، رسانه‌ای، کارآفرینی و هم‌افزایی برای استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های موجود دو نهاد منعقد شد.

به گزارش ایکنا؛ مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی به منظور توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های پژوهشی، فناوری، رسانه‌ای، کارآفرینی و هم‌افزایی برای استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های موجود دو نهاد، امروز یکشنبه ۱۴ مهرماه، با حضور سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سازمان و سیدمجتبی امامی، معاون فناوری و پژوهش دانشگاه امام صادق(ع) و همچنین محمد نعمتی، مدیرکل پژوهش و نشر این دانشگاه در محل سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در حاشیه مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری، ضمن تشریح فعالیت‌های سازمان بیان کرد: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور دارای مراکز متعددی از جمله مرکز رشد واحد‌های فناور هنر‌های قرآنی است که در این مرکز به‌طور ویژه هنر‌های فناور قرآنی با رویکرد‌های نوین را دنبال می‌کند. در مرکز آموزش وابسته به این سازمان نیز مباحثی همچون فین‌تک و بحث بازار‌های اسلامی، کسب و کار حلال، کافه‌محفل و هنر اسلامی پیگیری می‌شود. هم‌اکنون سمیناری در مالزی برگزار می‌شود که اعضای مرکز در آن سمینار حضور دارند. در برگزاری کافه‌محفل با رویکرد آموزشی، محافل کوچکی برگزار می‌شود که فراتر از آموزش ورود کرده و در راستای آموزش اقتصادِ فرهنگ و صنایع خلاق گام برمی‌دارد. برگزاری دوره‌های آموزشی طب اسلامی و فعالیت در حوزه مهد‌های قرآن، از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مراکز نوپای سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور که عملیات طراحی آن ادامه دارد، مرکز مشاوره و روانشناسی است. تلاش شده این مرکز با رویکرد متفاوتی نسبت به سایر مراکز مشاوره فعالیت کند. مشاوران در این مرکز، ضمن ارائه توصیه‌های معمول به مراجعه‌کننده، در ضمن مشاوره، مسیری هم برای فرد تعبیه می‌کنند. رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و مسئول بازرسی این سازمان نیز عضو هیئت مدیره مرکز مشاوره و رواشناسی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور هستند.

سیدمجتبی امامی، معاون فناوری و پژوهش دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه صحبت‌های سیدمحمدجواد شوشتری با مطلوب دانستن فعالیت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در حوزه مشاوره و روانشناسی، با بیان اینکه کار در حوزه روانشناسی به طور اختصاصی در دانشگاه امام صادق(ع) انجام نمی‌شود، گفت: در این زمینه می‌توانیم همکاری خوبی با سازمان داشته باشیم. همچنین در حوزه تربیت خبرنگاران افتخاری قرآن، ظرفیت‌های خوبی در دانشگاه امام صادق(ع) وجود دارد. گاهی اوقات در کلاس‌های درسی دانشگاه، مباحث قرآنی مطرح می‌شود، برای مثال مباحث اقتصادی با رویکرد قرآن طرح می‌شود و دانشجویان حاضر در کلاس، دریافت‌های قرآنی در حوزه اقتصاد خواهند داشت. اگر این فضا برای دانشجویان فراهم شود که مباحثی که سر کلاس آموخته‌اند را پس از کلاس در قالب متنی چندخطی منتشر کنند، دستاورد‌های خوبی حاصل می‌شود.

محمد نعمتی، عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) و مدیرکل پژوهش و نشر این دانشگاه نیز در ادامه این نشست، طی سخنانی بیان کرد: رویکرد دانشگاه برای ورود به ساختار‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... حائز اهمیت است، در این زمینه اگر در دانشگاه‌ها رویکرد کارآمدی دین در جامعه وجود نداشته باشد و نتوانیم قرآن را در سطح نظام‌سازی و ساختار ببریم، کار ماندگاری هم انجام نخواهیم داد. با این حال، آسیب‌های اجتماعی متعدد، فقر، نابه‌سامانی‌ها و بحران‌های موجود در بسیاری از عرصه‌ها نشان‌دهنده این است که قرآن در بسیاری از ساختار‌ها ساری و جاری نبوده است.

در ادامه و پس از صحبت‌های طرفین، قرارداد همکاری به منظور توسعه همکاری‌های مشترک، به امضای سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و سیدمجتبی امامی، معاون فناوری و پژوهش دانشگاه امام صادق(ع) رسید.
 
گزارش تصویری مراسم را اینجا ببینید!
انتهای پیام
captcha