اختصاص سالیانه 5 درصد پست‌های مدیریتی استان مرکزی به بانوان
کد خبر: 3847794
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

اختصاص سالیانه 5 درصد پست‌های مدیریتی استان مرکزی به بانوان

گروه اجتماعی - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی مورد توجه قرار گرفته است، در تشریح آخرین وضعیت دستگاه‌های اجرایی در خصوص استفاده 30 درصدی پست‌های مدیریتی از بانوان تا پایان برنامه ششم، اظهار کرد: هر سال باید 5 درصد پست‌ها به بانوان اختصاص یابد که در استانداری مرکزی این امر محقق شده است.

اختصاص سالیانه 5 درصد پست‌های مدیریتی استان مرکزی به بانوان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، زهرا فرجی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، امروز چهاردهم مهر در جلسه با مشاوران امور بانوان رؤسای دستگاه‌های اجرایی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت: ارتقای وضعیت بانوان در دو بخش اجتماعی و اقتصادی در دستور کار قرار داشته و به عنوان اولویت تا پایان سال دنبال می‌شود.

وی با بیان این نکته که سند ارتقای وضعیت بانوان 5 ساله بود و از مهر 98 آغاز شده است، اظهار کرد: برای امسال تحکیم بنیان خانواده با محوریت کاهش طلاق در حوزه اجتماعی و افزایش مشارکت اقتصادی بانوان با تأکید بر زنان بیکار تحصیل‌کرده را در حوزه اقتصادی دنبال می‌کنیم.

فرجی بر لزوم آموزش‌های بهنگام و خانواده‌محور تأکید کرد و افزود: به جهت جلوگیری از افزایش طلاق توزیع بسته‌های مشاوره‌ای از دوران نوجوانی مورد توجه است، بانوان در دوره‌های آموزشی شرکت دارند اما داشتن خانواده‌ای ایده‌آل مستلزم این است که آقایان هم در دوره‌های آموزشی شرکت کنند که متأسفانه آقایان خود را بی‌نیاز از آموزش می‌دانند؛ لذا فاصله اطلاعات زن و مرد در خانواده به چالش جدید تبدیل شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: گام اول برای رسیدن به اهداف نیازمند همراهی و کمک آموزش و پرورش و پروش برای اجرای بسته‌های آموزشی تحکیم بنیان خانواده و آمادگی برای ورود به زندگی مشترک هستیم و در گام دوم حضور آقایان شاغل در دستگاه‌های اجرایی در دوره‌های آموزشی می‌تواند به تحکیم بنیان خانواده بیانجامد.

فرجی ادامه داد: وجود قوانین دست‌و‌پا‌گیر برای اشتغال‌زایی زیاد است، اگر تسهیلات ویژه‌ای برای بانوان در این زمینه مورد توجه قرار گیرد قطعا بانوان بهتر می‌توانند در این عرصه ورود پیدا کنند. باید ساز و کار آن در استان ایجاد شود، جهت ارائه محصولات بانوان 90 درصد غرفه‌های بازار روز شهرستان‌ها در اختیار بانوان کارآفرین است اما بازهم کفایت نمی‌کند و ما درصدد شدیم از طریق شهرداری‌ها نیز ورود پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی مورد توجه قرار گرفته است، در تشریح آخرین وضعیت دستگاه‌های اجرایی در خصوص استفاده 30 درصدی پست‌های مدیریتی از بانوان تا پایان برنامه ششم، اظهار کرد: 128 پست مدیریتی دراستانداری وجود دارد که از این تعداد 15 پست معادل 12 درصد به بانوان اختصاص دارد، هر سال باید 5 درصد پست‌ها به بانوان اختصاص یابد که در استانداری مرکزی این امر محقق شده است. وضعیت مطلوب اگر تا پایان برنامه ششم 23 نفر از بانوان را در پست‌‌های مدیریتی منصوب کنیم در واقع به 30 درصد رسیده‌ایم.

وی با بیان این نکته که بیشترین انتصابات در حوزه مدیریتی بانوان در بهزیستی، انتقال خون، دانشگاه علوم پزشکی، اطلاعات و فناوری، دانشگاه فرهنگیان، مدیریت درمان تأمین اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه، بیمه سلامت، ثبت احوال، اداره کل حفاظت و محیط زیست، کانون پرورشی کودکان و نوجوانان، آموزش فنی و حرفه‌ای، اداره کل استاندارد داشته‌اند، گفت: 50 مدیر عالی اعم از مرد و زن، 491 مدیر پایه و 2106 مدیر میانی در استان مشغول فعالیت هستند.

فرجی با بیان اینکه از شهریور 96 تا شهریور 97 مدیر عالی یک مورد، مدیر میانی 44 و 169 مدیر پایه خانم منصوب شده‌اند، ادامه داد: از شهریور 97 تا شهریور 98 مدیر عالی منصوب نشده است، مدیر میانی 28 و مدیر پایه 144 منصوب شدند، در مجموع از شهریور 96 تا 98 دو مدیر عالی، 104 مدیر میانی و 473 مدیر پایه خانم منصوب شدند.

انتهای پیام
captcha