مجاهدت‌های روحانیان تأثیرگذار در انقلاب بازگو شود
کد خبر: 3847943
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

مجاهدت‌های روحانیان تأثیرگذار در انقلاب بازگو شود

گروه فرهنگی ــ امام جمعه یزد گفت: مجاهدت‌ها و فداکاری‌های روحانیان تأثیرگذار استان که در انقلاب نقش مؤثری داشتند، باید بیشتر برای مردم بازگو شود.

مجاهدت‌ها و فداکاری‌های روحانیان تأثیرگذار در انقلاب باید بیشتر برای مردم بازگو شود.به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد شامگاه 14 مهرماه در شب خاطره جنود حق، برگزاری این شب خاطره را کاری خوب و ارزشمند خواند و بر تداوم و گسترش این‌گونه فعالیت‌ها تأکید کرد.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اهمیت خاطرات و لزوم بها دادن به آن تصریح کرد: باید یاد و ذکر مسائل جبهه و جنگ و به خصوص خاطرات مربوط به انقلاب اسلامی و نقش و حرکت روحانیان و علما در مسئله انقلاب به خوبی تبیین و ثبت و ضبط شود.

امام جمعه یزد با بیان این که با گذشت زمان ممکن است تاریخ دچار انحراف و تغییر شود افزود: امروز دشمن در صدد تحریف تاریخ انقلاب اسلامی و وارونه جلوه دادن حقایق آن است.

این مفسر قرآن با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه ثبت و ماندگاری خاطرات ادامه داد: انقلاب آفرین‌ها باید در صحنه باشند و خاطراتشان را ثبت کنند تا مردم از مبارزات و فعالیت‌های آنان مطلع شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با بیان خاطراتی از علما و روحانیان شهید همچون آیت‌الله سعیدی، آیت‌الله غفاری و شهید اندرزگو بیان کرد: مجاهدت‌ها و فداکاری‌های روحانیان تأثیرگذار در انقلاب باید بیشتر برای مردم بازگو شود.

آیت‌الله ناصری افزود: علما، روحانیان و طلاب با استقامت، مجاهدت و تحمل شکنجه‌های سخت و حتی شهادت نقش تعیین کننده‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و این مسیر را هموار کردند.

امام جمعه یزد اظهار کرد: اگر مجاهدت‌های این بزرگان به درستی بیان و در تاریخ ثبت نشود، دشمن از این وقایع تاریخی سوء استفاده خواهد کرد و تاریخ انقلاب اسلامی را آن‌گونه که می‌خواهد معرفی می‌کند. باید با ثبت و ضبط خاطرات، یاد و خاطره شهدا، مبارزان انقلابی و روحانیون رزمنده دفاع مقدس را زنده نگه داریم.

وی با اشاره به نقش علما و روحانیان این دیار در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بیان کرد: شهید صدوقی(ره) و آیت‌الله سیدجواد و سیدمحمد مدرسی در زمینه پشتیبانی و تدارکات جنگ اقدامات خوب و ارزشمندی انجام دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان به حضور گسترده طلاب و روحانیان در جبهه‌ها اشاره کرد و گفت: آنان علاوه بر تبلیغات و ثبت خاطرات، دوشادوش رزمندگان با دشمن جنگیدند و تعدادی نیز به شهادت رسیدند.

وی از حوزه هنری یزد، اداره کل تبلیغات اسلامی استان و بسیج طلاب و روحانیان استان به خاطر برگزاری این محفل معنوی قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha