شعر مهم‌ترین رسانه فرهنگی ایرانیان است
کد خبر: 3849073
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱

شعر مهم‌ترین رسانه فرهنگی ایرانیان است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، گفت: شعر مهم‌ترین رسانه فرهنگی ما ایرانی هاست و ذات هنر را تشکیل می‌دهد.

شعر مهمترین رسانه فرهنگی ایرانیان استبه گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، 19 مهرماه در دومین گردهمایی شعرای استان یزد اظهار کرد: تاکنون 48 انجمن شعر و ادب در مناطق مختلف استان یزد که فعالیت داشتند، با مراجعه به اداره ارشاد نسبت به ثبت در سامانه اقدامات لازم را انجام داده و کد دریافت کردند.

جوادیان‌زاده افزود: این انجمن‌ها دارای شناسه شده و عمدتاً انجمن‌های محلی و خانوادگی هستند که با این اقدام می‌توانیم علاقه‌مندان را هدایت کنیم تا در نزدیک‌ترین محل زندگی خود از این انجمن‌ها بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در استان یزد از گذشته تاکنون شاعران زیادی فعالیت داشتند و خوشبختانه در سال‌های اخیر به لحاظ تعداد بسیار افزایش داشته و موجی از علاقه به شعر در استان یزد به وجود آمده است.

جوادیان‌زاده افزود: متاسفانه انجمن‌های ما گمنام مانده‌اند و علی‌رغم فعالیت‌های بسیار اثرگذاری که داشتند هیچ‌گونه مشخصات و آماری از آنها وجود نداشت لذا از سال گذشته ثبت انجمن‌های ادبی و فرهنگی در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین وزارت ارشاد قرار گرفته و نسبت به ثبت این انجمن‌های پراکنده اقدام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شعر عرصه عرض اندام و تجلی قدرت ما ایرانی‌ها است بیان کرد: شاید ما چون در داخل جامعه ایران هستیم این قدرت را درک نکنیم اما هنگامی که در خارج کشور بررسی می‌کنیم بسیاری آرزو دارند تا می‌توانند مثل جامعه فرهیخته ایران باشند.

جوادیان زاده ادامه داد: شعر مهمترین رسانه فرهنگی ما ایرانی‌هاست و ذات هنر را تشکیل می‌دهد به عنوان مثال وقتی فیلم و یا تئاتر زیبایی معرفی می‌شود اوج همه این هنرها شعر است لذا تمام هنرهای دیگر در کمال خودشان به شعر می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه شعر از بالاترین درجات هنر است و امروز ما به ذات شعر بیشتر نزدیک شده‌ایم افزود: هر چه هنر از مادیات جدا می‌شود به کمال بالاتری می‌رسد و در شعر کاملا مادیات حذف می‌شود.

انتهای پیام
captcha