نقش شعر در گسترش اخلاق/ وضعیت مطالعه در جامعه مطلوب نیست
کد خبر: 3849077
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

نقش شعر در گسترش اخلاق/ وضعیت مطالعه در جامعه مطلوب نیست

گروه فرهنگی ــ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: شعر باعث مناعت طبع و متانت کلام می‌شود؛ لذا هر چه بیشتر با مردم به اشتراک گذاشته شود انسان‌هایی با اخلاق خواهیم داشت.

شعر؛ برآمده از جان آدمی/نقش شعر در گسترش اخلاقبه گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، امروز، 19 مهرماه در دومین گردهمایی شاعران استان اظهار کرد: شعر باعث فرهیختگی مناعت طبع و متانت کلام می‌شود و لذا هر چه بیشتر با مردم به اشتراک گذاشته شود انسان‌هایی با اخلاق خواهیم داشت و اگر فرهنگ و هنر در درون جامعه گسترش یابد بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: البته شعرا باید اول بررسی کنند که آیا سروده‌هایشان توانسته بر روی آنها اثرگذار باشد و کاربردی داشته و در این صورت شعری که بر آمده از جان انسان باشد قطعاً اثر بخشی بیشتری نسبت به هنرهای دیگر خواهد داشت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: متاسفانه در آمارهای اعلام شده وضعیت مطالعه در جامعه ما مطلوب نیست لذا از شما شاعران درخواست داریم به گونه‌ای عمل کنید که شعر در لابه لای کتاب‌ها محبوس نشود و آحاد مردم از این اندیشه زلال و پاک استفاده کنند.

ملازینلی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک خانه فرخی یزدی در یزد مرمت و افتتاح خواهد شد گفت: موزه فرخی طی اقدامات انجام شده راه اندازی شده و لذا این محل بهترین مکان برای برگزاری شب شعر و گردهمایی مردمی است تا با حضور مردم نسبت به ایجاد علاقه اقدام کرد و علاوه بر آن آماده همکاری با شما در زمینه استفاده هر چه بیشتر اقشار مختلف از شعر در گردهمایی‌های مردمی در میادین و مجالس هستیم.

حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی، شاعر سرشناس یزدی نیز در این گردهمایی گفت: اهل بیت (ع) نیز به شعر علاقه مند بوده و شعر از منزلت ویژه‌ای در نزد آنها برخوردار بود.

وی بیان کرد: توجه ائمه به شعر جایگاه والای آن را می‌رساند لذا زیبنده است تا اکنون نیز با استفاده از شعر برای گسترش فرهنگ ناب اسلامی بیشتر بهره گرفت.

انتهای پیام
captcha