ادب و شعر فارسی دریای غنی اخلاق و معارف است
کد خبر: 3849078
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

ادب و شعر فارسی دریای غنی اخلاق و معارف است

گروه اجتماعی ــ رئیس انجمن شعر و ادب استان یزد گفت: ادب و شعر فارسی دریای غنی اخلاق و معارف است؛ لذا باید زمینه استفاده همه اقشار از این دریای رنگارنگ استفاده شود.

ادب و شعر فارسی دریای غنی اخلاق و معارف استبه گزارش ایکنا از یزد، غلامرضا محمدی، رئیس انجمن شعر و ادب استان یزد ۱۹ مهرماه در دومین گردهمایی شاعران استان اظهار کرد: ادب و شعر فارسی دریای غنی اخلاق و معارف است لذا حتما باید زمینه استفاده همه اقشار از این دریای رنگارنگ استفاده شود.

محمدی افزود: از انجمن‌های شعر تقاضا دارم حتما در نشست‌های خود مهمانانی از مناطق دیگر استان دعوت کنند تا حال و هوای تازه‌ای به شب‌های شعر و انجمن‌های ما داده شود.

وی ادامه داد: همچنین اساتید ادبیات نیز باید کلاس‌هایی در زمینه رفع اشکالات وزنی اشعار تشکیل دهند.

رییس انجمن شعر و ادب استان یزد بیان کرد: در مسابقاتی که با آموزش و پرورش محله برگزار می‌شود باید نسبت به جذب استعدادهای جدید اقدام شود.

محمدی خطاب به شاعران گفت: در بحث نوحه سرایی حتما ورود کنید و متاسفانه عدم ورود شعرای متعهد باعث شده برخی از افراد اشعاری بسرایند که مطلوب نیست لذا در حسینیه ایران که همواره به داشتن نوحه‌های با اشعار وزین شهره بوده باید همچنان شعرا حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از گلایه‌های ما این است که عده ای با حرکت‌های نرم و مرموزانه و با اسم و رسم شهدا جریاناتی را به راه انداخته‌اند که این به دلیل عدم حضور انجمن‌های شعر است لذا در این زمینه باید حضور داشته باشیم، هر چند مشکلات وجود دارد اما باید به مردم امید بدهیم و همچنان که در مطلع غزلیات حافظ و دیگر شعرا عمدتا اشعاری با انرژی مثبت وجود دارد لذا در اشعار بیشتر از امید و آرزوها گفته شود.

سید محمود الهام بخش، یکی از شاعران سرشناس یزدی نیز در این مراسم گفت: نقد پذیری یکی از مواردی است که باید همواره باید مورد توجه باشد و باید افتخار کنیم اشکالات اشعار ما را بیان کنند و باعث می‌شود اشعاری قوی تر داشته باشیم.

یادآور می‌شود در پایان این مراسم از چهل شاعر برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha