وب‌سایت «موکب اشتغال محرومان» رونمایی شد
کد خبر: 3849865
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
با حضور رئیس کمیته امداد؛

وب‌سایت «موکب اشتغال محرومان» رونمایی شد

گروه جامعه ــ وب‌سایت «موکب اشتغال محرومان» با هدف استفاده از ظرفیت مردمی در تولید و حمایت از اشتغال به ویژه در مناطق محروم کشور رونمایی شد.

وب‌سایت «موکب اشتغال محرومان» رونمایی شدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد؛ سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم رونمایی از وب‌سایت «موکب اشتغال محرومان»، توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان و افراد نیازمند جامعه را یک اصل مهم در نظام اسلامی و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: مشکل اشتغال در کشور با تفکر بسیجی و روحیه جهادی قابل حل است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به حوزه‌های جدید و فناوری روز برای توسعه اشتغال افزود: اگر بتوانیم مردم را در امر اشتغال محرومان وارد کنیم، موفقیت ما تضمین شده است زیرا هرجا مردم ورود کنند آن عرصه شکست‌ناپذیر خواهد بود.

رئیس کمیته امداد استفاده از عنوان «موکب اشتغال» را نقطه عطفی مبارک در برنامه اشتغال محرومان بیان کرد و ادامه داد: عزت امروز ایران در دنیا به برکت عاشورا و اربعین است و هرجا نامی از اربعین برده می‌شود، موکب هم به عنوان پرچمدار خدمت شناخته شده است.

بختیاری یادآوری کرد: انقلاب ما از آغاز با نام مقدس عاشورا و امام حسین(ع) گره خورده است و به برکت این نام، امیدواریم روز به روز با استقبال مردم از زمینه ایجاد شده است، برای اشتغال محرومان، شاهد رفع مشکلات نیازمندان و حل معضل اشتغال در جامعه باشیم.

در ادامه این مراسم، حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به تشریح اهداف راه‌اندازی این وب‌سایت پرداخت و گفت: کمیته امداد سال گذشته با کمتر از نیم درصد منابع و تسهیلات، یک سوم اشتغال کشور را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه یک سوم افراد نیازمند اشتغال در کشور، مخاطب کمیته امداد هستند، افزود: وب‌سایت موکب اشتغال، محل تجمع خادمان مردمی برای کمک به تولید اشتغال است زیرا معتقدیم بدون روی‌آوردن به جریان مردمی و استفاده از ادبیات اربعین، رفع مشکل بیکاری محرومان در کشور امکان‌پذیر نخواهد بود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، علاج واقعی و ریشه‌ای برای اشتغال محرومان را استفاده از ادبیات اربعین دانست و ادامه داد: باید به سبک خدمت‌رسانی در اربعین، به موضوع اشتغال محرومان ورود کنیم و از قیام اباعبدالله الحسین(ع) به بهترین نحو الگو بگیریم.

عبدالملکی با اشاره به راه‌اندازی صندوق «نوید» برای حمایت از طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان، اضافه کرد: راه‌اندازی وب‌سایت موکب اشتغال محرومان نخستین اقدام حمایتی صندوق نوید از طرح‌های نوین و دانش‌بنیان در حوزه اشتغال است.

براساس این گزارش، افراد داوطلب برای کمک به اشتغال محرومان می‌توانند با ورود و ثبت نام در پایگاه اطلاع رسانی www.emookeb.ir آمادگی خود را برای ارائه خدمت در حوزه‌های مختلف اشتغال محرومان اعلام کنند. همچنین افراد متقاضی اشتغال با ثبت اطلاعات خود در این وب‌سایت، می‌توانند از خدمات ارائه شده توسط افراد داوطلب برخوردار شوند.

مردم نیکوکار و داوطلبان کمک به اشتغال محرومان می‌توانند در زمینه‌های مختلف همچون تأمین سرمایه، ضمانت وام، بازاریابی و فروش، مشاوره‌های فنی، شغلی، مالی و حقوقی، تهیه مجوز، آموزش، تأمین مواد اولیه و ... به افراد محروم نیازمند اشتغال یاری رسانند.

انتهای پیام
captcha