اربعین؛ تمرین ایمانی جامعه مؤمنان
کد خبر: 3849970
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵

اربعین؛ تمرین ایمانی جامعه مؤمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد گفت: آنچه در همایش معنوی اربعین رخ می‌دهد، حرکت جمعی و تمرین ایمانی جامعه مؤمنان است که در آبادانی جامعه مسلمانان و شکل‌گیری تمدن اسلامی نقش تعین‌کننده‌ای دارد.

اربعین وحدت اجتماعی برپایه یک معشوق مشترک استحجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اینکه از کارکردهای اربعین و تأثیر آن در فرایند تمدن اسلامی کارکرد حُبّی است، اظهار کرد: طبق روایتی از امام عسکری(ع) یکی از علامت‌های مؤمن زیارت اربعین بیان شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد، افزود: آنچه در همایش معنوی اربعین رخ می‌دهد، حرکت جمعی ایمانی و تمرین ایمانی جامعه مؤمنان است که در آبادانی جامعه مسلمانان و شکل‌گیری تمدن اسلامی نقش تعین‌کننده‌ای دارد.

حجت‌الاسلام گرجی ادامه داد: یکی از کارکردهای اربعین و تاثیر آن در فراینده تمدن اسلامی کارکرد حُبّی است که در ساخت نظام مناسبات انسانی نقشی بی‌دلیل دارد، زیرا که اربعین وحدت اجتماعی برپایه یک معشوق مشترک است که در مراودات و مناسبات انسانی من‌ها و منیت‌ها رنگ می‌بازد و همگان به یک ما تبدیل می‌شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با یادآوری جایگاه ارزشمند اربعین بیان کرد: روابط انسانی در اربعین نه براساس ملاک‌های دنیوی و سنجه‌های ملیتی و سیاسی، طبقاتی یا قبیله‌ای، بلکه برمحور یک امر متعالی و معنوی و محبوب به صورت نظام خادم و زائر شکل می‌گیرد و در نهایت یک شبکه اجتماعی مملو از عشق و محبت ساخته می‌شود.

انتهای پیام
captcha