بررسی انحرافات پولس در مسیحیت در ماهنامه «معرفت»
کد خبر: 3850470
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

بررسی انحرافات پولس در مسیحیت در ماهنامه «معرفت»

گروه اندیشه ــ دویست و شصتمین شماره ماهنامه علمی ترویجی «معرفت» شامل 9 مقاله منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ دویست و شصتمین شماره ماهنامه علمی ترویجی «معرفت» به صاحب‌امتیازی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و مدیرمسئولی سیداحمد رهنمایی منتشر شد.

عناوین مقالات این شماره بدین قرار است: «اوصاف شيعيان واقعي؛ عدالت‌ورزي و تسليم بودن در برابر حق»، «سير تطور جهان‌شناسي اسماعيليه و تاثير آن بر دعوت ديني آنان»، «مقايسه تطبيقی ـ تاريخی جنبش‏‌های انقلابی و گروه‏‌های افراط‌گرا در تطورات تاريخ اسلام و مسيحيت»، «پولس و انحرافات او در مسيحيت»، «بررسی مسيحيت در ادوار فكری هگل»، «بررسي جايگاه روح در انسان‌شناسی يهوديت»، «جايگاه دين در پارادايم سايبری»، «ترجمه و نقد بخش مربوط به جهاد اسلامي از مقالة «دين، خشونت و جنگ‌های مقدس» نوشته هانس كونگ»، «رفتار مسلمانان و مسيحيان در فتح اندلس و جنگ‌های صليبی؛ انعكاس نگاه قرآن و كتاب مقدس به برخورد با دشمنان در جنگ».

پولس و انحرافات او در مسيحيت
در چکیده مقاله «پولس و انحرافات او در مسيحيت» می‌خوانیم: «پولس، ازجمله چهره‌های مؤثر در مسيحيت است، که ابتدا شخصي يهودی‌مسلک بوده، و بنا بر اتفاقي که در راه تبليغ يهوديت براي او افتاد به مسيحيت روی آورد و خود را از رسولان مسيحی معرفي کرد. وی براساس مسيحيتِ مطابق افکار خود نامه‌هايی در غالب دستوراتي برای اداره کليسا، موعظه و گاهي توبيخ برای مسيحيان نوايمان نوشته است. در اين نوشتار با بررسی سفرها، نامه‌ها، افکار و عقايد نام برده، به دنبال اين هستيم که چه اندازه آن‌ نامه‌ها مطابق دستورات حضرت عيسي عليه السلام است تا بتوان آن را به‌عنوان زيربنای عقايد مسيحيت پذيرفت. در اين تحقيق، به روش توصيفی ـ تحليلی، به اين نتيجه رسيديم که عقايد وی نه‌‌تنها مخالف تعليمات مسيح است، بلکه انحرافاتی است که برگرفته از عقايد اديان غيرآسماني پيش از مسيحيت است، که پولس قبل از روی آوردن به مسيحيت، با آن‌ها آشنا بوده و در نتيجه مسيحيان را از تعليمات حضرت عيسی عليه السلام و حواريان جداکرده است.»

جايگاه دين در پارادايم سايبري
در طلیعه مقاله «جايگاه دين در پارادايم سايبری» آمده است: «تحولات شکل‌گرفته در عرصة سايبری به اعتراف جامعه‌شناسان، به‌مثابه يک پاردايم متفاوت نسبت به دوره‌های گذشته است. پاراديم سايبری تحولات شگرفي را در عرصه‌هاي سياسي، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنيتی به ‌وجود آورده است. با توجه به نقش هدايتگری دين در همة عرصه‌ها و در نتيجه لزوم نقش‌آفريني آن، پژوهش حاضر با رويکردی توصيفی ـ تحليلی به تبيين جايگاه دين در پارادايم سايبری پرداخته است. دين با تعريف سبک زندگي خاصی مبتنی بر معارف اعتقادی و ارزشی خود، مي‌تواند فناوی‌های مختلف، ازجمله فناوری سايبری را از جهت نوع و ميزان اهتمام به آن، جهت‌دهی کند و از اين جهت نقش راهبردی خواهد داشت و از سويی ديگر، از رهگذر تبيين ديدگاه‌های اجتماعی، فرهنگی، سياسی و اقتصادی خود، برای برون‌رفت از چالش‌های فرهنگی، اجنماعی، سياسی و اقتصادی به ارائه راه‌کارهای اصلاحی بپردازد.»

انتهای پیام
captcha