راه‌اندازی سایت آموزش غیرحضوری قرآن «تسنیم»
کد خبر: 3850531
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
از سوی مدرس و داور بین‌المللی/

راه‌اندازی سایت آموزش غیرحضوری قرآن «تسنیم»

گروه شبکه اجتماعی ــ غصون مسلمی، داور مسابقات و مدرس قرآن کریم، کلاس آنلاین آموزش قرآن را برای علاقه‌مندان راه‌اندازی کرده است.

به گزارش ایکنا؛ بسیاری از علاقه‌مندان به فراگیری قرآن با مشکلاتی از جمله مسافت‌های طولانی و مشکل رفت‌ و آمد و کمبود وقت به دلیل مشغله کاری برای حضور در کلاس‌هایی با اساتید مجرب روبه‌رو هستند. در این رابطه اساتید قرآنی راه حلی را اتخاذ کرده‌اند که می‌توان به راه‌اندازی سایت‌های آموزش مجازی قرآن کریم برای داوطلبان داخل و خارج کشور اشاره کرد.

غصون مسلمی، داور و مربی قرآن كريم، نیز به منظور دسترسی راحت به یادگیری قرآن برای همگان، سایتی را راه‌اندازی کرده است که در ذیل به جزئیات آن پرداخته می‌شود.

 

راه اندازی آموزش مجازی قرآن توسط داور بین‌المللی

 

مسلمی بیان کرد: با توجه به سفرهای کاری که برای داوری به استان‌ها و کشورهای مختلف داشتم، افراد بسیاری برای حضور در کلاس‌های آموزشی قرآن اظهار علاقه‌مندی می‌کردند، اما به دلیل مسافت زیاد و مشکل رفت و آمد، درخواست برگزاری دوره‌های آموزشی در فضای مجازی داشتند. بنده نیز تصمیم گرفتم، فضایی به صورت آنلاین برای آموزش ایجاد کنم.

این داور مسابقات قرآن با اشاره به اینکه این پایگاه اینترنتی آموزشی از ابتدای مهرماه آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: از آقایان و بانوان علاقه‌مند در قالب سه کلاس آموزشی به تعداد بیست نفر ثبت نام به عمل می‌آید و پس از به حد نصاب رسیدن نفرات، از اول آبان‌ماه فعالیت سایت با بخش حفظ قرآن به صورت رسمی آغاز می‌شود. همانطور که در کلاس‌های آموزش حضوری برنامه‌ریزی شده است که در ابتدا، فضایل سوره، شأن نزول آیات، لغات، معانی و نکات تفسیری مطرح شود، به همین روش نیز، کلاس‌های آموزش مجازی قرآن پیش می‌رود.

وی افزود: در کلاس‌های حضوری از برنامه آموزشی «معجزه حفظ» استفاده می‌شود که در این راستا، در نظر گرفته شده است در فضای مجازی نیز از این برنامه بهره برده شود. این سایت تنها در بحث آموزش وارد نشده و طبق طراحی و برنامه‌ریزی امکان، پیگیری، پرسش و آزمون در این سایت وجود دارد.

مسلمی اظهار کرد: این کلاس‌های آموزشی در قالب عادی و فشرده برای علاقه‌مندان طراحی شده است. کلاس‌های عادی طی روزهای دوشنبه از ساعت 15 و کلاس‌های فشرده روزهای شنبه و چهارشنبه با حضور اساتید مجرب برپا می‌شود. همچنین دوره تخصصی ویژه حافظان کل روز یکشنبه، ساعت 15 به صورت پرسشگری برای شرکت‌کنندگان برگزار خواهد شد. پس از موفقیت در مرحله نخست آموزش حفظ قرآن، گام بعدی آموزش‌های مجازی مانند قرائت، اختلاف قرائات و ... آغاز می‌شود. در کنار این آموزش‌ها، تألیفات بنده نیز به معرض نمایش گذاشته شده است.

یادآور می‌شود، در سایت قرآنی تسنیم آمده است که استاد در هر جلسه کلاس به صورت آنلاین در سایت دو صفحه از قرآن را تدریس کرده و ذیل هر آیه ترجمه، نکات تفسیری و نکات مربوط به حفظ هر آیه را بیان می‌کند و محفوظات شما با تماس تلفنی پرسیده خواهد شد. کلاس ها به دو صورت عادی و فشرده برگزار می‌شود.

حفظ عادی: هفته‌ای یک جلسه کلاس آنلاین و پرسش تلفنی خواهید داشت و در هفته دو صفحه از قرآن را حفظ خواهید کرد و در حدود سه ماه به مدد الهی حافظ یک جزء از قرآن خواهید شد و در پایان هر جزء آزمونی از شما گرفته خواهد شد.

حفظ فشرده: هفته‌ای دو جلسه کلاس آنلاین و پرسش تلفنی خواهید داشت و در هفته، چهار صفحه از قرآن را حفظ خواهید کرد و در حدود سه ماه به مدد الهی حافظ دو جزء از قرآن خواهید شد و در پایان هر جزء آزمونی از شما گرفته خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌‌نام به نشانی www.tasnimq.com مراجعه یا با شماره 02133124874 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ایرج راشدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۴:۲۱
6
2
سلام علیکم
در خصوص فرهنگ تبلیغ و رواج دین میخواهم غیر حضوری قرآن تدریس کنم
زینب گلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۱:۲۵
2
0
کجا باید ثبت نام کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
captcha