سرنگونی دولت عراق و ریشه‌کنی اربعین؛ هدف دشمن از اعتراضات عراق
کد خبر: 3850805
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

سرنگونی دولت عراق و ریشه‌کنی اربعین؛ هدف دشمن از اعتراضات عراق

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دشمن دو هدف از اعتراضات عراق دنبال می‌کرد، نخست سرنگونی دولت عراق و دوم ریشه‌کن کردن حرکت اربعین که در هر دو شکست خورد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام ۲۶ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با توصیه نمازگزاران به تقوا و در بیان موعظه قرآنی با استناد به آیه ۵۸ سوره مبارکه فرقان، اظهار کرد: در این آیه یکی از اصرارهای قرآنی وجود دارد با این مضمون که هیچ‌گاه از منظر پروردگار پنه‍ان نیستیم و خداوند بر تمام گناهان انسان آگاه است حتی پیش از آنکه در ذهن او خطور کند.

وی با بیان اینکه در ادامه آیه مطرح می‌شود که همین خدا برای انسان کافی است، ادامه داد: معنای این آیه و آیات مشابه با این مضمون در سخن امام خمینی(ره) که فرمود «عالم محضر خداوند است» به خوبی قابل دریافت است، لذا بدانیم که هیچ چیز در عالم از نگاه خداوند پنهان نیست و مراقب اعمالمان باشیم.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، بیان کرد: ۲۶ مهرماه سالروز ترور سردار دلاور شهید رجبعلی شوشتری و ده‌ها مسلمان شیعه و سنی در شهرستان سرباز است که هدف دشمن قرار گرفتند چرا که دشمن تاب ندارد وحدت شیعه و سنی را ببیند و نظیر این جنایت فراوان است که به فضل الهی منجر به وحدت روزافزون شده است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اول آبان‌ماه سالروز شهادت سید مصطفی خمینی در سال ۵۶، تصریح کرد: این مرد عارف و مؤثر به گردن انقلاب و امت و مقاومت حق دارد و چون ذاتیات الهی داشت، شهادتش نیز مایه برکت بود و جرقه پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شد.

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه با اشاره به حماسه بزرگ اربعین، بیان کرد: در این مقطع زمانی، خداوند عنایتی را به ما عطا فرموده که چشم حقیقت‌بین به خوبی از اهمیت این عنایت ویژه آگاه است که نه تنها شیعه که جهان اسلام و نه تنها اسلام که مستضعفان عالم از برکات آن بهره‌مند هستند.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به تحرکات اخیر در عراق و در آستانه اربعین حسینی، تأکید کرد: این اعتراضات به صورت حساب شده و در ادامه تقاضای مکرر آمریکا از دولت عراق مبنی بر قطع رابطه با ایران صورت گرفت که دولت عراق با ظرافت و هر بار به یک بهانه منطقی تقاضای آمریکا را رد کرد.

وی ادامه داد: آمریکا مأیوس شد و مشاهده کرد که عراق در حال تبدیل شدن به ایران دوم است از این‌رو تمام قوایش را به میدان آورد و با فرستادن گروه‌هایی به خیابان‌های عراق که اغلب این افراد فریب‌خورده بودند و کمی بعد، صراحتاً اعلام کردند که متوجه اشتباه خود در آب به آسیاب ریختن دشمن شده‌اند.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به هدف این اعتراضات، گفت: دشمن دو هدف از این حرکت‌ها دنبال می‌کرد، نخست سرنگونی دولت عراق و دوم ریشه‌کن کردن حرکت اربعین که به فضل الهی و مانند ناکامی‌های قبلی، در هر دو هدف شکست خورد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد افزود: این حرکت‌ها نه تنها دولت عراق را تضعیف نکرد بلکه به تثبیت آن منجر شد چرا که بسیاری از معترضان متوجه اشتباهات خود در پیروی از آمریکا شدند و بصیرت و آگاهی مردم روزافزون شد.

وی در ادامه تأکید کرد: علی‌رغم این حرکت‌ها امسال شاهد هستیم که حرکت اربعین نه تنها کاهش نیافت بلکه بنابر آمار تا حدود چهار روز پیش حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر بر تعداد زائران ایرانی در مقایسه با سال گذشته افزوده شده است.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه زائران فقط ایرانی و مسلمان نیستند، ادامه داد: جمعیت عظیمی از چهار قاره جهان به سمت کربلا گسیل می‌یابد و حول محور حجت و ولی‌خدا قرار می‌گیرند.

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: اگر مردم حول محور ولی خدا حرکت کنند دشمن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد تا زمانی که ولی منتقم به حول و قوه الهی برسد و حجت بالغه حضرت حق دشمن را برای همیشه محو کند.

حجت‌الاسلام نکونام در پایان تأکید کرد: در اربعین اسرار زیادی وجود دارد که باید قدردان این نعمت باشیم و این ولایت‌مداری مردم بهانه را از دشمن می‌گیرد و او را ناکام می‌گذارد.

انتهای پیام
captcha