نگاهی به کتابی که ۴۵ هفته در صدر پرفروش‌های جهان بود
کد خبر: 3851304
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

نگاهی به کتابی که ۴۵ هفته در صدر پرفروش‌های جهان بود

گروه ادب ــ کتاب جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند اثر دلیا اونز از پرفروش‌ترین آثار سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به شمار می‌رود و ۴۵ هفته در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان بوده است، با خواندن این کتاب این تصویر در ذهن تداعی می‌شود که مخاطبان خسته از زندگی پرمشغله و التهاب امروزی به کتاب‌هایی پناه آورد‌ه‌ا‌ند که تصویرسازی ذهنی و دقیقی از بازگشت انسان به طبیعت به آن‌ها ارائه می‌دهند.

نگاهی به کتابی که 45 هفته در صدر پرفروش‌های جهان بودبه گزارش خبرنگار ایکنا، دلیا اونز نویسنده‌ این اثر از همان کودکی عاشق نویسندگی بود. او در پایه‌ ششم مدرسه موفق به کسب عنوان برتر رقابت‌های نویسندگی منطقه‌ محل سکونتش شد و از همان جا با خودش گفت که می‌تواند نویسنده خوبی شود. از آن جا که خانواده‌ دلیا تابستان‌های خود را در ارتفاعات کارولینای شمالی می‌گذراندند، او موفق شد پیوند خاصی با حیات وحش آن جا برقرار کند. این کتاب بر اساس شکوه مرداب‌های آن‌جا نوشته شده است.

نویسنده در این رمان که اولین اثرش نیز محسوب می‌شود، هنر تصویرسازی خود را به رخ می‌کشد. او با این داستان به زیبایی هر چه تمام‌تر نشان می‌دهد که انزوا چه تغییری در رفتار انسان‌ها ایجاد می‌کند. در این رمان خواهید فهمید طرد شدن از جانب آدم‌های اطرافتان، شما را چه حالی می‌کند. کیا، قهرمان داستان یک زن فراموش نشدنی است. 

«جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند»، داستان دختری به نام «کی کلارک» و حوادث پیچیده‌ای که به دنبال کشف جنازه مرد جوانی در شهر محل زندگی این دختر مشهور به «دختر مرداب» به وقوع می‌پیوندد را روایت می‌کند. 

برخی نظرات درباره‌ رمان هیجان‌انگیز جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند:

انترتینمنت ویکلی، با قلبتان بازی می‌کند، جستاری جدید در ترکیب انزوا و طبیعت از دیدگاه یک نویسنده خانم در خلال عشقی که بیشتر حالت توفیق اجباری دارد.
پابلیشر ویکلی، نویسنده این رمان هنر تصویرسازی خود را به رخ می‌کشد. قهرمان داستان (کیا) یک زن فراموش نشدنی است.
کریستین هانا، نویسنده کتاب‌های تنهای بزرگ و شبگرد می‌گوید، هرکس از اثر تنهای بزرگ من خوشش آمد، قطعاً می‌خواهد کتاب جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند را مطالعه کند. این رمان، کار اول نویسنده بوده و داستانی بسیار زیبا و شگفت‌انگیز که تأثیر شگرفی روی خواننده می‌گذارد و بعد از مدت‌ها اولین رمانی بود که اشک مرا درآورد.

این نظرات بخشی از دیدگاه‌هایی است که درباره این رمان بیان شد، اما ترجمه این کتاب به زبان فارسی نتوانسته لذتی را که خواننده زبان اصلی می‌برد، به مخاطب فارسی زبان منتقل کند. آنچه در اغلب رمان‌های ترجمه‌ای دیده می‌شود، عدم تسلط کافی مترجم به زبان مبدا است که باعث می‌‌شود ترجمه‌ دارای کیفیت نازلی باشد و در بعضی موارد اصلاً قابل فهم نبوده و در بسیاری از موارد مفاهیم نادرستی ارائه می‌کند. عده‌ای تنها برای آشنایی به یک زبان آن هم در سطوحی نه چندان بالا اقدام به ترجمه کتاب می‌کنند.

در بخشی از کتاب «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» می‌توان این نکته ضعف‌ها را دید:

صبح یک روز داغ اوت، مرداب در کنار کاج‌ها و بلوط‌ها در مه فرو رفته بود، نخل‌های کلمی به طور غیر معمولی به این طرف و آن طرف سوق داده می‌شدند و مرغ‌های ماهی خوار پر و بال گشوده بودند و کیا برای ششمین بار، صدای محکم بسته شدن درب را شنید. در حالیکه او روی چهارپایه ایستاده بود، از ریختن خاک در گلدان دست کشید و هیچ صدایی جز نفس کشیدنش به گوش نمی‌خورد. چه کسی خانه را ترک کرده است، قطعاً مادر نبوده. او هیچ وقت در را محکم نمی‌بست.
 
اما وقتی کیا به طرف حیاط دوید، مادرش را در یک لباس قهوه‌ای بلند و کفش پاشنه بلند دید که به سمت مسیر شنی در حال قدم زدن با کفش‌هایی از جنس پوست تمساح بود. کیا می‌خواست بیرون برود، اما نمی‌خواست پدرش را بیدار کند، بنابراین در را باز کرد و دید مادرش در حال حمل چمدان کوچک آبی رنگ است، کیا می‌دانست که مادرش معمولاً با تکه گوشت یا مرغی پیچیده به خانه برمی‌گردد، اما هیچ وقت کفش پاشنه بلند نمی‌پوشید و چمدان کوچک به دست نمی‌گرفت...

۲۰ عنوان پرفروش بزرگسالان از ژانویه تا جولای ۲۰۱۹

۱.جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند از دلیا اُوِنز
۲.شدن از میشل اوباما
۳.دختر، از معذرت‌خواهی دست بردار از ریچل هالیس
۴.دختر، صورتت را بشور از ریچل هالیس
۵.تحصیل‌کرده از تارا وست‌اُور
۶.خال‌کوب آشویتز از هدر موریس
۷.بدون آزادی مطبوعات از مارک آر. لوین
۸.هاوارد استرن دوباره می‌آید از هاوارد استرن
۹.تو معرکه‌ای از جن سینسرو
۱۰.گزارش مولر از واشینگتن‌پست
۱۱.قدرت‌یاب از تام راث
۱۲.قرار نبود این‌طور باشد از لیزا ترکورست
۱۳.زن در میان پنجره از ای. جی. فین
۱۴.جادوی منظم بودن از ماری کوندو
۱۵.هنر ظریفِ اهمیت ندادن از مارک منسون
۱۶.آقا از ای. ال. جیمز
۱۷.پنج زبان عشق از گری چپمن
۱۸.دختران گم‌شده پاریس از پم ژنوف
۱۹.پیشگامان از دیوید مک‌کولو
۲۰.الینور الیفانت کاملا خوب است از گیل هانیمن

یادآور می‌شود، این کتاب در ۴۳۱ صفحه با ترجمه محمدامین جندقیان بیدگلی در تیراژ ۱۰۰۰ نسخه به همت نشر روزگار منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha