کتاب، گویای تفکرات اجتماعی در دوره‌های گوناگون است
کد خبر: 3851411
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

کتاب، گویای تفکرات اجتماعی در دوره‌های گوناگون است

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که کتاب گویای تفکرات اجتماعی در دوره‌های گوناگون است، گفت: کتابخانه‌ها در تمامی قرون جزئی از بافت اجتماعی و فرهنگی هر جامعه بوده‌اند.

کتاب، گویای تفکرات اجتماعی در دوره‌های گوناگون استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 29 مهرماه در آیین افتتاخ هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات استان، با بیان این‌که کتاب گویای تفکرات اجتماعی در دوره‌های گوناگون است، گفت: کتابخانه‌ها در تمامی قرون جزئی از بافت اجتماعی و فرهنگی هر جامعه بوده‌اند؛ بنابراین کتاب همواره نقش اساسی در تمدن‌های بشری داشته است.

وی با بیان این‌که کتاب همزاد بشر است و هیچ زمانی از اجتماع انسانی دور نبوده و نخواهد بود، اظهار کرد: کتاب و انسان از گذشته تاکنون همپای هم‌ پیش رفته و هر کدام بر دیگری اثر بخشیده است، انحطاط هر کدام با زوال یکدیگر و رشد هر کدام با ترقی هم، همراه بوده است.

حجت‌الاسلام آل هاشم، ادامه داد: طی تاریخ رابطه‌ مستقیم و تأثیرگذار بین پیشرفت و تمدن بشری با کتاب و کتابخانه وجود داشته است.

امام جمعه تبریز، کتاب و کتابت را در رشد حیات اجتماعی مؤثر دانست و گفت: روح یک جامعه در پرتو این مهم بارور می‌شود، میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همواره مملو از کتاب‌های بزرگانی است که افتخار جامعه بشری بوده‌اند و تمامی همت اولیای دین اسلام بر این اساس بوده تا بندگان خدا را با کتاب به سوی روشنایی رهنمون کنند.

انتهای پیام
captcha