حال تبریز خیلی خوب نیست/ سرانه فضاهای فرهنگی آذربایجان‌شرقی نصف سرانه کشوری
کد خبر: 3851459
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

حال تبریز خیلی خوب نیست/ سرانه فضاهای فرهنگی آذربایجان‌شرقی نصف سرانه کشوری

گروه اجتماعی ــ استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه امروز تبریز دو میلیون نفری بیش از ۶ کتابخانه مهم ندارد، گفت: مقاله‌ای بود که اعلام می‌کرد، حال تبریز خوب است ولی باور نکنید، من می‌گویم که حال تبریز خوب است ولی خیلی خوب نیست.

حال تبریز خیلی خوب نیست/سرانه فضاهای فرهنگی آذربایجان شرقی نصف سرانه کشوریبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی، امروز، 29 مهرماه در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات استان، با بیان این‌که بهترین‌های صنعت چاپ در استان حضور دارند اما بازار مطالعه کتاب و نشر سرد است، گفت: هنوز یک روزنامه سراسری در استان نداریم و سرانه فضاهای فرهنگی استان قریب به نصف سرانه کشوری است.

وی با بیان این‌که تبریز، زادگاه و پایگاه صنعت چاپ و نشر کشور است، افزود: در فاصله بین سال ۱۳۳۰ تا ۱۳۵۰ نیز تبریز دومین جایگاه در صنعت چاپ و نشر کشور را داشت و شاید به همین جهت، تبریز به مرکز اندیشمندان و روشنفکران و قلم به دستان مبارز علیه رژیم پهلوی مستبد تبدیل شده بود.

پورمحمدی بیان کرد: در دهه ۵۰ و زمانی که جمعیت تبریز حدود ۶۰۰ هزار نفر بود، بازار شیشه‌گر خانه با ۲۶ کتابفروشی بزرگ میعادگاه دانش‌پژوهان و محققان بود، اما امروز تبریز دو میلیون نفری بیش از شش کتابفروشی مهم ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی، ادامه داد: مقاله‌ای بود که اعلام می‌کرد  که حال تبریز خوب است ولی باور نکنید، من می‌گویم که حال تبریز خوب است ولی خیلی خوب نیست.

وی در خاتمه با بیان این‌که از برگزاری چنین محافلی خرسندیم چراکه فضایی برای تعالی فکر و مطالعه و همچنین تلاقی افکار فراهم می‌کند، تاکید کرد: امید است با حضور پربرکت و همفکری مسئولان، ناشران و اصحاب رسانه برای بسیاری از مشکلات این حوزه راه حلی پیدا شود.

انتهای پیام
captcha