هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گشایش یافت
کد خبر: 3851476
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
با حضور وزیر ارشاد؛

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گشایش یافت

گروه فرهنگی ــ هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با شرکت ۹۵۰ ناشر داخلی و خارجی و با حضور وزیر ارشاد در نمایشگاه بین‌المللی این شهر گشایش یافت.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گشایش یافتبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات استان امروز، 29 مهرماه با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز و محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی، در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز گشایش یافت.

محمد محمدپور، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی در این مراسم، گفت: امسال ۹۰۰ ناشر داخلی با ۱۵۰ هزار عنوان و ۵۰ ناشر خارجی با ۲۵ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه شرکت دارند.

وی افزود: همچنین در حوزه رسانه‌های دیجیتال نیز ۳۰ شرکت عمده با ۱۵ هزار عنوان منابع انتشار یافته و ۱۱۰ رسانه استان نیز در دهمین نمایشگاه مطبوعات شرکت دارند.

محمدپور با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در این استان نسبت به میانگین کشوری، اظهار کرد: این نمایشگاه حرکتی برای توسعه، تعمیق و ارتقای سطح مطالعه استان به شمار می رود.

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه ادامه داد: برای توسعه همه جانبه جامعه به ارتقای سطح مطالعه نیاز است.

وی اعلام کرد: در این نمایشگاه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بن در نظر گرفته شده است که ۵۰ هزار تومان برای دوره کاردانی، ۱۰۰ هزار تومان برای کارشناسی و ۱۵۰ هزار تومان برای کارشناسی ارشد به بالا تعلق می گیرد.

حبیب ماهوتی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز نیز در این مراسم گفت: نمایشگاه کتاب در تقویم نمایشگاهی نمایشگاه بین‌المللی تبریز تا سال ۱۴۱۰ گنجانده شده است و برگزاری آن به مطالبه استانی تبدیل شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۷ نمایشگاه بین‌المللی کتاب در این شهر افزود: این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب در بین مردم این استان بوده و حمایت ناشران کشور برای برگزاری سالانه این نمایشگاه و پاسخگویی به نیاز مخاطبان ضروری است.

انتهای پیام
captcha