افزایش سرانه مطالعه شهروندان اشکذری در حوزه کتابخوانی
کد خبر: 3851520
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵

افزایش سرانه مطالعه شهروندان اشکذری در حوزه کتابخوانی

گروه اجتماعی ــ فرماندار اشکذر گفت: شهرستان اشکذر در حوزه امانت کتاب از برترین‌های استان به شمار می‌رود، لذا برنامه‌ریزی‌های انجمن کتابخانه‌ها باید در قالب اتاق فکر و بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران برای افزایش سرانه مطالعه شهروندان شهرستان باشد.

افزایش سرانه مطالعه شهروندان اشکذری در حوزه کتابخوانیبه گزارش ایکنا؛ از یزد، هادی هادی‌نسب، فرماندار اشکذر 29 مهرماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان که با دستور کار برنامه‌ریزی برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه معلم برگزار شد اظهار کرد: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی است تا اعضای این انجمن، راهکارهای لازم جهت ارتقاء سطح فرهنگ کتابخوانی در بین شهروندان شهرستان را ارائه دهند.

هادی نسب با بیان اینکه شهرستان اشکذر در حوزه امانت کتاب از برترین‌های استان به شمار می‌رود گفت: مطابق با آمار ارائه شده 7 درصد از جمعیت شهرستان در حوزه کتابخوانی فعال هستند، لذا انجمن کتابخانه‌های عمومی باید در قالب اتاق فکر و بهره گیری از نظرات صاحب نظران، برنامه ریزی‌های خود را در جهت افزایش سرانه مطالعه شهروندان شهرستان سوق داده و عملیاتی کنند.

وی به مشارکت بالای خیران در احداث کتابخانه‌های خیری در مناطق مختلف شهرستان اشاره و ادامه داد: وجود خیران در این حوزه ارزشمند است و باید تمهیداتی اتخاذ شود تا مشارکت شهروندان شهرستان در ارتباط با یار مهربان که متاسفانه در جامعه امروزی مورد نامهربانی قرار گرفته، افزایش یافته و خیران را فعال و پویاتر کرده و به تدوام فعالیت در این حوزه ترغیب کرد.

فرماندار اشکذر به ایجاد ابتکار و خلاقیت در برنامه‌های هفته کتابخوانی شهرستان اشاره کرد و گفت: باید فضا و محیط کتابخانه‌های عمومی شهرستان پرشور و نشاط و با طراوت باشد تا دانش آموزان و دانشجویان با میل و رغبت و علاقه بتوانند از این فضاها نهایت استفاده را نمایند.

انتهای پیام
captcha