تنبیه بدنی دو دانش آموز یزدی و واکنش آموزش و پرورش
کد خبر: 3852117
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

تنبیه بدنی دو دانش آموز یزدی و واکنش آموزش و پرورش

گروه اجتماعی ــ پاره شدن پرده گوش دانش‌آموز یزدی به دلیل تنبیه بدنی معاون مدرسه و همچنین آسیب دیدن چشم دانش‌آموزی در زارچ با تنبیه بوسیله سیم شارژر منجر به واکنش آموزش و پرورش شد.

تنبیه بدنی دو دانش آموز یزدی و واکنش آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از یزد، ظهر امروز، 1 آبان ماه با انتشار دو خبر در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تنبیه بدنی دو دانش آموز در مدارس یزد و زارچ منجر به واکنش آموزش و پرورش شد.

در این اخبار آمده است: پرده گوش دانش‌آموز پایه هفتم یکی از مدارس یزد به دنبال سیلی زدن معاون مدرسه، پاره شد و همچنین فیلمی از دانش آموز یکی از مدارس ابتدایی زارچ منتشر شد که با مراجعه به یکی از مراکز درمانی می‌گوید: معلم با سیم شارژر موبایل به چشمش آسیب‌زده است و پدر این دانش آموز از ترس اخراج فرزندش از مدرسه حاضر به طرح موضوع و شکایت نشد.

تنبیه بدنی خط قرمز آموزش و پرورش است

در این راستا آموزش و پرورش استان یزد نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و به نقل از دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد آورده است: تنبیه بدنی خط قرمز آموزش و پرورش است و هیچ معلمی حق تنبه دانش آموزان را ندارد.

دانافر گفت: به موجب ماده 77 آئین نامه اجرایی مدارس، تنبیه بدنی از سوی کادر اداری و آموزشی تخلف اداری محسوب می‌شود و برخورد قاطع و قانونی با خاطیان صورت خواهد گرفت .

وی افزود: این حرکت به هیچ عنوان پسندیده نیست و از کنار آن بی تفاوت نخواهیم گذشت معلمان باید به عنوان الگوی تربیتی در هرشرایطی بتوانند رفتار خود را کنترل کرده و از تنبیه بدنی خودداری کنند .

دانافر اظهار کرد: اداره ارزیابی عملکرد و حراست آموزش و پرورش استان در حال بررسی موضوع تنبیه بدنی هستند و برابر قانون برخورد قاطع از طریق مراجع ذیربط صورت خواهد پذیرفت.

یادآور می‌شود اداره ارزیابی عملکرد و بازرسی اداره کل آموزش‌ و پرورش با شماره تلفن 33144371 الی 5 آماده پیگیری و پاسخگویی به شکایات همشهریان است.

انتهای پیام
captcha