تصویب ۶ طرح جامع برای بقاع متبرکه یزد
کد خبر: 3852349
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

تصویب ۶ طرح جامع برای بقاع متبرکه یزد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: تاکنون ۶ طرح جامع برای امامزادگان و بقاع متبرکه استان مصوب شده و ۴۰ طرح جامع در دست تهیه است.

تصویب 6 طرح جامع برای بقاع متبرکه یزد/40 طرح دردست تهیه استحجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا یزد، با اشاره به اجرای طرح جامع بقاع متبرکه استان اظهار کرد: تاکنون شش طرح جامع برای بقاع متبرکه استان مصوب شده و 40 طرح جامع در دست تهیه است.

وی با اشاره به درآمد امامزادگان گفت: درآمد امامزادگان در سه بخش عمرانی، جاری و فرهنگی هزینه می‌شود و برخی امامزاده‌ها از جمله امامزاده‌های شاخص نیز برای پرداخت حق الزحمه خادمان خود با مشکلات مالی مواجه هستند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد تصریح کرد: تقریبا هیچ یک از امامزاده‌های یزد از محل نذورات مردمی درآمد مازاد ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 13 پروژه عمرانی در دست اقدام است، مساحت عرصه موقوفه را 46 هزار و 500 مترمربع و زیر بنای 72 هزار متر مربع و سرمایه‌گذاری 190 میلیارد تومان عنوان کرد.

زارع‌زاده افزود: همچنین 13 پروژه به اتمام رسیده که ارزش اولیه موقوفات آن 15 میلیارد تومان بوده و با سرمایه‌گذاری 21 میلیارد تومان انجام شده است.

وی ارزش سرمایه‌گذاری این طرح را 59 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 17 هزار مترمربع احداث بنا انجام شده که با اشتغالزایی 200 نفر در زمان احداث همراه بود و بعد از بهره‌برداری برای 287 نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به یحث بهره وری موقوفات به طرح بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود: در این راستا با جذب 145 میلیارد ریال اعتبار دولتی برای سه پروژه در بیش از 17 هزار متر مربع که حسینیه شاه‌طهماسب، ایجاد بازارچه صنایع دستی امامزاده شاهزاده فاضل یزد با پیشرفت 30 درصدی و ایجاد بازارچه صنایع دستی در شهرستان مهریز اقدامات لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha