بیش از 8 هزار یزدی در پویش «نذر خون» شرکت کردند
کد خبر: 3853511
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳

بیش از 8 هزار یزدی در پویش «نذر خون» شرکت کردند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل انتقال خون استان یزد از شرکت هشت هزار و ٩٥٩ نفر از مردم این استان در پویش نذر خون آگاهانه در ماه‌های محرم و صفر خبر داد.

شرکت بیش از هشت هزار یزدی در پویش نذر خوننقی تقوایی، مدیرکل انتقال خون استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: هشت هزار و ٩٥٩ نفر بعد از فراخوان پویش به منظور اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در استان یزد مراجعه کردند.

تقوایی ادامه داد: در این پویش ٦ هزار و ٤٨٤ نفر از مراجعه‌کنندگان موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد 97/4 درصد مردان و 2/6 درصد را بانوان تشکیل دادند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان این که، 73/8 درصد از اهدا کنندگان خون در پویش نذر خون از اهدا کنندگان مستمر هستند که حداقل در سال دو بار خون اهدا می‌کنند افزود: 24/7 درصد از اهدا کنندگان باسابقه و 1/5 درصد از اهدا کنندگان برای بار اول خون خود را اهدا کردند.

تقوایی با اشاره به این که بیشترین گروه خونی اهدا شده در استان یزد در پویش نذر خون امسال B مثبت و O مثبت بود عنوان کرد: ١٠٠ هزار و ٧٠ واحد خون به مراکز درمانی استان ارسال شده است.

وی ادامه داد: پویش اهدای خون آگاهانه با شعار دسترسی به خون سالم حق همه نیازمندان به خون از اغاز ماه محرم تا پایان ماه صفر جهت آشنایی اهداکنندگان با فراورده‌های خونی و ترویج فرهنگ و مدیریت بهینه اهدای این ماده حیاتی به بیماران همزمان با سراسر کشور انجام گرفت.

تقوایی تصریح کرد: اهداکنندگان درحال حاضر می‌توانند در قسمت نوبت‌دهی سامانه‌ی اینترنی برای اهدای خون یا اهدای پلاسما ثبت نام کنند و ضمن دریافت کد رهگیری در تاریخ دلخواه برای اهدای خون یا اهدای پلاسما به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

وی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در استان گفت: پایگاه مركزی یزد واقع در صفاییه، از ساعت7:30 تا 19 و مركز ثابت خونگیری آزادشهر نیز از ساعت 8 تا 13 و پایگاه انتقال خون شهرستان‌های اردكان و میبد از ساعت 7:30 تا 13:30 مشغول به فعالیت هستند که اهداکنندگان می‌توانند جهت اهدای خون مراجعه نمایند.

انتهای پیام
captcha