آغاز نام‌نویسی آزمون حفظ قرآن در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3854169
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

آغاز نام‌نویسی آزمون حفظ قرآن در سیستان‌وبلوچستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان‌و‌بلوچستان گفت: ثبت‌نام شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن از امروز آغاز شده و تا 12 آذرماه ادامه خواهد داشت.

مرتضی کوچکی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: ثبت‌نام شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از امروز، یکشنبه 12 آبان‌ماه آغاز شده و تا 12 آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی و با مراجعه به تارنمای www.quranedu.ir صورت می‌گیرد، افزود: شرکت در این آزمون برای تمامی داوطلبان آقا و بانو، بدون هیچگونه محدودیت سنی، آزاد است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان بیان کرد: این آزمون با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دو مرحله کتبی و شفاهی، با هدف ایجاد انگیزه میان حافظان قرآن کریم برای تثبیت و ارتقای محفوظات و ایجاد انگیزه میان علاقه‌مندان به قرآن برای حفظ و انس هرچه بیشتر با قرآن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بسط و گسترش «فرهنگ قرآنی» به‌عنوان یکی از ارکان ایجاد جامعه اسلامی به حساب می‌آید که با شناخت قرآن میان آحاد جامعه و ارتباط و انس مستمر با آن و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه دنبال می‌شود.

کوچکی افزود: برای نیل به این هدف، مجموعه فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه «آموزش قرآن» در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت راهبردی برخوردار است؛ در کنار آموزش، باید انگیزه‌ها و تشویق‌های مادی و معنوی تعریف شود تا امر آموزش تسهیل شده و عموم افراد جامعه به فراگرفتن قرآن تشویق شوند.

وی عنوان کرد: در همین راستا سازمان اوقاف و امورخیریه، نظام تشویقی جامعی برای حافظان قرآن طراحی کرده است که گام اول آن اهدای کمک هزینه سفرهای زیارتی به تمامی افرادی است که موفق به حفظ پنج جزء جدید از قرآن شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان در توضیح آن‌که طرح تشویقی حافظان قرآن شامل چه افرادی می‌شود، بیان کرد: این طرح مختص افرادی است که بر اساس اطلاعات موجود از شرکت‌کنندگان آزمون سراسری سال‌های قبل، نسبت به رشته حفظی قبول شده در سال‌های 96 و 97، میزان 5 جزء به محفوظاتشان افزوده شده و پس از قبولی در آزمون کتبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که سوم بهمن 98 در سراسر کشور برگزار می‌شود، در آزمون شفاهی سازمان اوقاف و امورخیریه نیز موفق به کسب حد نصاب لازم شوند.

کوچکی اظهار کرد: قبول‌شدگان در آزمون کتبی، از طریق پیامک در خصوص زمان و مکان برگزاری آزمون شفاهی مطلع خواهند شد، این افراد می‌توانند با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر به حوزه آزمونی مراجعه کنند. بازه تقریبی زمان آزمون شفاهی از 5 تا 16 اسفند خواهد بود که زمان دقیق آزمون بعد از اعلام و پالایش نتایج آزمون کتبی به افراد اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha