سفر رییس جمهور به استان یزد/500 پروژه افتتاح می‌شود
کد خبر: 3855149
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
19 آبان ماه؛

سفر رییس جمهور به استان یزد/500 پروژه افتتاح می‌شود

گروه اجتماعی ــ استاندار یزد با اشاره به سفر رییس جمهور در روز 19 آبان ماه به این استان، برنامه‌های این سفر را اعلام کرد.

سفر رییس جمهور به استان یزد/500 پروژه افتتاح می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد عصر امروز، 14 آبان ماه در جمع خبرنگاران استان با اشاره به سفر رییس جمهور در روز 19 آبان ماه به این استان اظهار کرد: رییس جمهور صبح روز یکشنبه، 19 آبان وارد این استان می‌شوند و ساعت 9 صبح، مراسم استقبال و سخنرانی در میدان امیرچقماق یزد را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: افتتاح چند پروژه عمرانی و اقتصادی در این سفر به صورت حضوری انجام می‌شود و برای حضور در شهرستان‌ها توسط دفتر وی در حال بررسی است و در روزهای آینده قطعی خواهد شد.

طالبی افزود: در این سفر جلسه‌ای با عنوان نشست توسعه استان برگزار و هم فرصت دیدار مدیران و منتخبان استان با رئیس جمهور خواهد بود و هم از سایر پروژه‌هایی که رییس جمهور حضورا فرصت افتتاح نداشتند، با حضور وزرا به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود و بعد از این نشست، نشست خبری رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

استاندار یزد بیان کرد: برای تمهیدات لازم در راستای مقدمات این سفر جلسات متعددی در مرکز استان برگزار شد و هماهنگی‌ خوبی با دستگاه‌های استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: روز گذشته در تهران و در نهاد ریاست جمهور در حوزه سرمایه گذاری با مدیران عامل بانک‌ها، موسسات اقتصادی و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار و در آن فرصت‌های سرمایه گذاری استان ارائه و به طور کم سابقه با همراهی موسسات مالی و اعتباری روبرو و جدولی از تامین اعتبارات اجرای پروژه‌های اقتصادی استان مورد تفاهم بانک‌ها قرار گرفت و مبالغ مورد توجه که می‌تواند تحرکی در استان ایجاد کند، تایید و مبلغ نهایی در سفر ریاست جمهور اعلام خواهد شد.

رونق پروژه‌های راکد به دلیل کمبود اعتبار

طالبی افزود: همچنین جلسه‌ای  با وزارتخانه‌ها برگزار و با عنایت به استان یزد اعتبارات خوبی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی استان و اجرای پروژه‌های خاص با هدف توسعه استان دنبال خواهد شد.

استاندار یزد گفت: آنجه در این پروژه‌ها مورد توجه است، توجه به حوزه سرمایه گذاری و زیرساختی و همچنین توجه به اولویت‌های استان اعم از پروژه‌های آبی، ایجاد اشتغال، گردشگری خواهد بود و همچنین بعضی از پروژه‌های عمرانی استان که به دلیل کمبود اعتبار دچار وقفه شده با مصوبات این سفر رونق خوبی پیدا می‌کند.

افتتاح 500 پروژه با اعتبار25 هزار میلیارد ریال

طالبی ادامه داد: عمده پروژه‌ها به گونه‌ای تامین اعتبار شده که تا پایان این دولت به بهره‌برداری می‌رسند و در این سفر 500 پروژه با اعتباری بالغ بر 25 هزار میلیارد ریال بهره برداری می‌شود که از این مبلغ 10 هزار میلیارد  ریال اعتبارات دولتی و 15 هزار میلیارد ریال سهم بخش خصوصی است.

استاندار یزد با اشاره به مصوبات این سفر بر اساس شاخص‌های استان گفت: سعی شده تمرکز اصلی رفع موانع اشتغال، توجه به محیط زیست و ارتقای شاخص‌های زیست محیطی، توجه به راهبردهای توسعه متوازن، توجه به مناطق کمتر برخوردار در تصویب پروژه‌های عمرانی استان صورت گیرد.

اقدامی ویژه در سفر ریاست جمهور به یزد

وی  با اشاره به اینکه آب، کشاورزی، حمل و نقل ریلی، گردشگری، حوزه سلامت و بهداشت و درمان نیز دیده شده است گفت: کار ویژه‌ در این سفر 15 تفاهم نامه با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ملی و نهادهای عمومی آماده کردیم که در این سفر به امضا می‌رسد و عمندتا علاوه بر پروژ‌ه‌هایی است که در این سفر تامین اعتبار می‌شود .

طالبی گفت: وزار و معاونان رئیس جمهور نیز در این سفر به 10 شهرستان سفر می‌کنند و 14 نفر از وزرا و معاونان یعنی وزیر بهداشت و درمان، وزیر ارتباطات، صنعت و معدن، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، نفت، جهادکشاورزی، وزیر نیرو، معاون رییس جمهور و رییس سارمان مدیریت و برنامه ریزی، وزیر راه و شهرسازی، وزیر کشور، وزیر اطلاعات، معاون حقوقی و پارلمانی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در این سفر حضور می‌یابند.

محسن صادقیان، معاون ستاندار یزد نیز در پاسخ به سوالی در خصوص اجرای پروژه‌های سفر گذشته رییس جمهور گفت: 46 پروژه با اعتبار 971 میلیارد بوده که 54 درصد اتمام و 42 درصد در حال اجراست و این در حالی است که 96 درصد انجام و 4 درصد پروژه‌ها باقی مانده است.

انتهای پیام
captcha