تضعیف جامعه اسلامی با تفرقه/شیعه؛ پیشقدم در وحدت
کد خبر: 3855422
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

تضعیف جامعه اسلامی با تفرقه/شیعه؛ پیشقدم در وحدت

گروه سیاسی ــ امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دشمنان درصدد این هستند که اسلام را به هر نحوی تضعیف کنند و بین مسلمانان جدایی و تفرقه بیندازند گفت: شیعه همیشه پیشقدم در وحدت بوده و باید با وحدت و یکپارچگی در برابر دشمنان اسلام ایستاد.

ابه گزارش ایکنا از یزد، امام جمعه یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به آغاز هفته وحدت اظهار کرد: در تولد پیامبر اکرم(ص) دو نظر وجود دارد که طبق نظر اهل تسنن تولد ایشان 12 ربیع الاول و شیعه و امامیه معتقد به روز 17 ربیع الاول هستند که فاصله بین این روزها یعنی از12 الی 17 ربیع را هفته وحدت نامگذاری کرده‌اند با عنوان اینکه بین همه مسلمانان اتحاد و یگانگی باشد.

وی ادامه داد: اسلام، قرآن، پیامبر اکرم (ص) و خدای متعال از اعتقادات مشترک این دو گروه است و در مسئله جانشینی پیامبر یعنی امامت اختلاف وجود دارد و این اختلافی عمده است چرا که سرنوشت مسلمانان و همه ما بستگی به همین مسئله دارد اما این موضوع منافاتی با این مشترکات ندارد و باید وحدت و یکپارچگی تقویت و حفظ شود.

آیت‌الله ناصری ضمن تاکید بر تقویت جامعه اسلامی با وحدت و انسجام بیان کرد: دشمنان درصدد این هستند که اسلام را به هر نحوی تضعیف کنند و بین مسلمانان جدایی و تفرقه بیندازند و با این تفرقه توجه به حق و یاد خدا در بین مسلمانان تضعیف شود و آنها را به مسائل دنیوی سرگرم کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به توصیه خدای متعال، پیامر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) بر ایجاد وحدت گفت: ایران ما در ابتدا به این موضوع نگاهی خاص داشته و سپس پس از انقلاب به موضوع وحدت و انسجام توجهی ویژه صورت گرفته به نحوی که همیشه شیعه پیشقدم در وحدت بوده است.

ناصری با اشاره به جنگ روانی دشمن گفت: این روزها دشمن برای پیش‌برد اهداف خود در جاهایی که بتواند از جدایی و مسائل جنگ استفاده کند، کرده ولی در کشور ما تاکنون نتوانسته از هر راهی استفاده و نفوذ کند چرا که ما ملت با بصیرت و آگاه ایران مقابل دشمن ایستاده‌ایم و مقاومت می‌کنیم.

وی ادامه داد: دشمن سعی کرده با جنگ روانی و ایجاد شبهه و دروغ در فضای مجازی گام بردارد و بحث‌های ناامید کننده و گفتارهای دروغی از این طریق بر سر زبان‌ها می‌آورد تا حرکت ملت و دولت را سبک و پیشرفت‌های نظام انقلاب اسلامی دیده نشود و کارهای پر اهمیت را کم اهمیت جلوه می‌دهند.

امام جمعه یزد با اشاره به تبلیغات منفی دشمن علیه ایران اسلامی اثرگذار نخواهد بود گفت: ملتی که بصیر و آگاه باشد در برابر حرکت‌های منفی سست نمی‌شود و ملت ایران با بصیرت و آگاهی کامل در برابر دشمن ایستاده و این تبلیغات منفی بی اثر خواهد بود.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور به استان دارالعباده و دارالعلم یزد گفت: ان شاءالله این سفر پر خیر و برکت برای استان یزد باشد و البته نگاه‌ها باید در تمام استان یکنواخت و به همه شهرستان‌ها باشد و همه مردم استان از این سفر و مصوبات آن بهره‌مند شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بیان کرد: این سفر باید نگاه ویژه به مشکلات مردم استان داشته باشد و همه مردم در نظر گرفته شوند و گروه و  قشر خاصی مد نظر نباشد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در کمین است و نباید در کشور دعواهای سیاسی منجر به اختلافاتی شود گفت: همه باید برای رضای خدا و مردم کار کنیم و گروه بازی‌های سیاسی فایده‌ای نخواهد داشت .

ناصری مسئله آب، خط ریلی و اتصال به دیگر استان‌ها را از دیگر مسائل مهم دانست و بیان کرد: همچنین مسائل فرهنگی استان و کشور، بهره‌مندی از نیروهای خوب دانش بنیان و تقویت روحیه دینی دانش آموران باید در نظر گرفته شود تا متاثر از اخلاق بیگانگان نشوند.

انتهای پیام
captcha