سامانه شهدای دانش‌آموز یزد راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3855430
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

سامانه شهدای دانش‌آموز یزد راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی ــ مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد از رونمایی سامانه اطلاعات شهدای دانش‌آموز استان با عنوان «همکلاسی آسمانی» تا پایان امسال خبر داد.

سامانه شهدای دانش‌آموز یزد راه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حسین میرشریف، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد پیش از خطبه های نماز جمعه امروز، 17 آبان شهر یزد اظهار کرد: این تشکل از 13 آبان ماه سال 58 ایجاد شد و از قدیمی‌ترین تشکل‌های دانش آموزی است که مستقل و تحت نظر رهبر معظم انقلاب در حال فعالیت است.

وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه همکلاسی آسمانی ادامه داد: با توجه به اینکه 36 هزار شهید دانش آموز در کشور داریم، 7 الی 8 هزار پرونده این شهدا در حال استخراج اطلاعات آنها است که تا امسال این پورتال رونمایی می‌شود و این اطلاعات در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

میرشریف با اشاره به اقدامات علمی در قالب ایجاد موسسه علمی گفت: در زمینه تبلیغ و روحانیت نیز از مجموعه‌هایی هستیم ک درصد زیادی از خروجی‌های ما روانه حوزه علمیه می‌شوند و به عنوان مبلغ تخصصی در مدارس حضور می‌یابند و به سوالات و شبهات دانش آموزان پاسخ می‌دهند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد با اشاره به عضویت دانش‌آموزان مقطع دوره اول و دوم متوسطه در این اتحادیه بیان کرد: برگزاری قرارگاه‌های دانش آموزی از دیگر اقدامات است که دانش‌آموزان از پایه هفتم با عضویت در این ااحادیه تا پایه دوازدهم در یک سیر تربیت فکری هستند و این روند در بحث مدیریت و اعتماد به دانش آموزان سیری تربیتی را طی می‌کند و پایان پایه دوازدهم توانمندی آنها در زمینه‌های گوناگون رقم خواهد خورد.

وی نیروسازی و جریان سازی را دو هدف این اتحادیه عنوان کرد و افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بستری برای دانش آموزان ایجاد می‌کند که در راستای استعدادهای جوانان فعالیت‌هایی صورت گیرد.

میرشریف با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: به عنوان مجموعه‌ پرورش دهنده جوانان بیانیه گام دوم انقلاب سندی است که باید مورد توجه ویژه باشد و و اقدامات در این راستا برنامه‌ریزی شود چرا که از مواردی که در این بیانیه آمده اینکه اعتماد به نوجوان و جوان داشته باشیم و در واقع نوجوانان و جوانان مخاطب آن هستند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد گفت: امیدواریم در مسیر انقلاب قدم‌های خوبی برداریم چرا که گاهی از خانواده‌ها دغدغه درس خواندن فرزندانشان را دارند و باید به این نکته توجه کنیم که فقط درس خواندن عمل موفقیت آنها نیست، گاهی تخصص وجود دارد اما تدین و تعهد نیست لذا بستری باید فراهم شود که در کنار درس خواندن، در بحث دین موفق باشند.

انتهای پیام
captcha