مباحث فرهنگی یزد در سفر رئیس‌جمهور مورد توجه باشد
کد خبر: 3855849
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

مباحث فرهنگی یزد در سفر رئیس‌جمهور مورد توجه باشد

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: نخستین موضوعی که باید در سفر رئیس‌جمهور به آن توجه شود، مسئله فرهنگی به ویژه در حوزه فرهنگ دینی و اعتقادی مردم خصوصاً جوانان و نوجوانان است.

مباحث فرهنگی در سفر رئیس جمهور به یزد مورد توجه باشدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، 18 آبان‌ماه در دیدار واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور با وی اظهار کرد: نخستین موضوعی که باید در سفر رئیس‌جمهور به آن توجه شود، مسئله فرهنگی به ویژه در حوزه فرهنگ دینی و اعتقادی مردم خصوصا جوانان و نوجوانان است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تمام هم و غم دشمنان به ویژه در فضاهای مجازی، از بین بردن روحیه و تعهد دینی است چرا که اگر این اتفاق بیفتد، آنها خیلی راحت می‌توانند جوانان ما را جذب خود کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بیان کرد: آن چیزی که بنیاد همه تلاش‌های اقتصادی را ثمر می‌بخشد، مسئله تعهد دینی جوانان است چرا که هر کجا این تعهد وجود داشت کار با جدیت ادامه پیدا کرده و به هیچ عنوان تن به حضور در خارج کشور نمی‌دهند و حاضر نیستند برای غیر از کشور خود تلاش کنند.

ناصری‌یزدی با بیان اینکه دشمن به دنبال جذب نخبگان ایران به سمت خود است بیان کرد: تعهد دینی سبب می‌شود که همه برای کشور خود دلسوزی داشته باشند و برای پیشرفت میهن خود تلاش کنند.

امام جمعه یزد با تأکید بر ضرورت افزایش توجه مسئولان به فعالیت‌های فرهنگی گفت: یکی از اقدامات دیگری که هم اکنون دشمن به صورت گسترده در حال ترویج آن در جامعه است، سست کردن بنیان خانواده و افزایش توجه به زندگی با حیوانات است.

وی در ارتباط با مسئله کشاورزی در استان یزد بیان کرد: بعضی مواقع مسئولانی چنین بیان می‌کنند که مردم باید دست از کشاورزی بکشند و به دلیل خشکسالی دیگر کشاورزی نکنند؛ این حرف واقعا اشتباه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به آلودگی هوای ناشی از فعالیت صنایع در یزد گفت: اگر همین میزان کشاورزی را هم نداشته باشیم که دیگر به دلیل آلودگی نمی‌توانیم در این شهر زندگی کنیم.

ناصری‌یزدی افزود: می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت منابع آبی موجود، با همین آبی که در اختیار داریم، تمام روستاهایی که الان خشک شده‌اند را دوباره احیا کرد و مردم را به آنها باز گرداند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه معادن ما بیشتر بخش خصوصی هستند و باید این معادن برای استان فایده‌ای داشته باشند تصریح کرد: گفته می‌شود که معادن خام فروشی نکنند که می‌کنند؛ خسارت هم برای یزد به دنبال دارد و اشتغال برای اتباع بیگانه ایجاد کرده است؛ کدام یک از این اقدامات برای استان فایده و سود دارد؟

وی با اشاره به اینکه یزد خاستگاه صنعت نساجی بود گفت: 80 میلیون انسان در ایران زندگی می کنند که اگر هر یک از آنها سالانه نیاز به 4 عدد لباس داشته باشند، حداقل نیاز کشور به پوشاک در طول سال 320 میلیون قطعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بیشترین میزان پوشاک کشور را مربوط به چین و ترکیه دانست و ادامه داد: اگر در هر شهری شهرک پوشاک ایجاد کنیم و از جوانان تحصیل کرده به ویژه بانوان استفاده کنیم، حداقل نیاز به چند میلیون نفر برای دوخت این پوشاک‌ها وجود دارد.

ناصری‌یزدی با اشاره به اینکه برخی از عرصه‌ها و صنایع را دلالان نمی‌گذارند در کشور ایجاد شود گفت: یکی از این حوزه‌ها تولید چادرمشکی است که متأسفانه با گذشت بیش از 40 سال از انقلاب، همچنان چادر مشکی مورد نیاز کشور از خارج تامین می‌شود.

انتهای پیام
captcha