تدین، تفکر و تعقل؛ سه اصل اساسی در حوزه آموزش
کد خبر: 3855869
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

تدین، تفکر و تعقل؛ سه اصل اساسی در حوزه آموزش

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: سه اصل اساسی تدین، تفکر و تعقل باید در آموزش کشور مورد توجه باشد که اگر این سه اصل اساسی در حوزه آموزشی ما وارد شود، قطعاً مشکلاتی که امروز در کشور مشاهده می‌کنیم برطرف می‌شود.

فرهنگ دینی و آرمان‌های امام حسین؛ اصل حرکت انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، 19 آبان در استقبال مردمی از رئیس‌جمهور در میدان امیرچقماق که در حال برگزاری است اظهار کرد: مسائل مهم استان که باید مورد توجه باشد آب، را‌ه‌ها و خط‌های ریلی، کشاورزی، اقتصاد، اشتغال و مسائل مختلف دیگر که مورد بحث قرار گرفته و در این زمینه مذاکرات و قول‌های خوبی داده‌اند و امیدواریم عمل شود.

وی ادامه داد: از رئیس‌جمهور می‌خواهیم در اجرا و تکمیل تمام مصوبات جدیت داشته باشند تا اجرایی شود و این‌گونه نباشد که وعده‌های داده شده مردم کمتر عملی شود و دومین نکته در ارتباط با مسائل فرهنگی است.

وی ادامه داد: فرهنگ دینی باید در جامعه مورد توجه باشد چرا که اصل حرکت انقلاب براساس فرهنگ دینی و آرمان‌های امام حسین(ع) است و امام نیز در این مسیر قدم برداشتند و پایه‌گذاری جمهوری اسلامی بر اساس تدین و کمال به سوی خدا بود و همه ما وظیفه داریم جامعه را به فرهنگ دینی هدایت کنیم.

امام جمعه یزد گفت: دشمن در صدد ضربه زدن به اعتقادات دینی ما است و حکومت‌های اسلامی باید تقویت دینی را مورد توجه ویژه قرار دهند؛ لذا از رئیس‌جمهور تقاضا داریم تمام هم و غم و تلاش خود را برای تقویت دین و هویت دینی و خدایی در جامعه بویژه مدارس و دانشگاه‌ها قرار دهند.

ناصری‌یزدی با اشاره به اینکه در سیستم آموزشی باید سه اصل مورد توجه باشد گفت: سه اصل اساسی تدین، تفکر و تعقل باید در آموزش کشور مورد توجه باشد که اگر این سه اصل اساسی در حوزه آموزشی ما وارد شود، قطعاً همه مشکلاتی که امروز در کشور مشاهده می‌کنیم برطرف می‌شود.

انتهای پیام
captcha