گفتمان علمی؛ مهمترین عامل ایجاد وحدت بین مسلمانان
کد خبر: 3856571
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

گفتمان علمی؛ مهمترین عامل ایجاد وحدت بین مسلمانان

گروه اجتماعی ــ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد مهمترین عامل برای ایجاد وحدت بین مسلمانان را گفتمان علمی دانست و گفت: از اثرات گفتمان علمی این است که عقاید مشترک بین هر دو پر رنگ و موارد اختلافی نادیده گرفته می‌شود.

گفتمان علمی؛ مهمترین عامل برای ایجاد وحدت بین مسلمانانفاطمه نظیر، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، ضمن تبریک هفته وحدت با اشاره به نیاز جامعه به وحدت و اهمیت این موضوع در جامعه اظهار کرد: از دستورات دین مبین اسلام ایجاد وحدت بین مسلمانان است، همان‌طور که خداوند در آیه 103 سوره آل‌عمران می‌فرماید: «واعتصموا بحبل الله جميعاً و لا تفرّقوا و اذكروا نعمة الله عليكم اذ كنتم اعداء فاَلّف بين قلوبكم فاصبحتم بنعمته اخواناً... و همگی به ريسمان خدا چنگ زنيد، و پراكنده نشويد؛ و نعمت خدا را بر خود ياد كنيد آنگاه كه دشمنان (يكديگر) بوديد، پس ميان دل‌های شما الفت انداخت، تا به لطف او برادران هم شديد».

وی ادامه داد: همچنین در جای دیگر در قرآن آمده است که می‌فرماید: «و لا تكونوا من المشركين من الذين فرقوا دينهم و كانوا شيعاً... و از مشركان مباشيد از كساني كه دين خود را قطعه قطعه كردند و فرقه فرقه شدند».

نظیر مهمترین عامل برای ایجاد وحدت بین مسلمانان را گفتمان علمی دانست و افزود: از اثرات گفتمان علمی این است که عقاید مشترک بین هر دو پر رنگ و موارد اختلافی نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنان که علامه شرف‌الدین یکی از اندیشمندان شیعی به گفتمان علمی پرداخته و بین او و شیخ سلیم بشری از علمای اهل سنت سؤال و جواب‌هایی مطرح شده که نتیجه آن کتاب «المراجعات» است که نقش بنیادی در زمینه و فرهنگ سازی برای وحدت اسلامی دارد.

این استاد حوزه بیان کرد: باید توجه داشت که دشمنان خارجی نیز نقش بنیادی در ایجاد اختلاف داشته و دارند، استعمارگران با شعار «اختلاف بینداز و حکومت کن» بین مسلمانان اختلاف ایجاد کرده‌اند لذا مسلمانان باید هوشیار باشند تا دشمنان اسلام نتوانند به اهداف شوم خود برسند.

انتهای پیام
captcha