۸۰ تا ۱۰۰ سینما به سینماهای کشور افزوده می‌شود
کد خبر: 3857561
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

۸۰ تا ۱۰۰ سینما به سینماهای کشور افزوده می‌شود

گروه اجتماعی ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افزایش تعداد سینماها از راه‌اندازی ۸۰ تا ۱۰۰ سینما خبر داد و گفت: همچنین فروش سینماهای کشور به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

۸۰ تا ۱۰۰ سینما به سینماهای کشور افزوده می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان یزد اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای با حضور استاندار یزد به امضا رسید که مسیری را تا پایان سال ۹۹ تعریف کند و شاهد اتفاقات خوبی در این استان باشیم.

وی رقم ریالی قطعی این تفاهم نامه را ۸۲۷ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این تفاهم نامه زیرساخت‌ها و فضاهای هنری از جمله تکمیل مجتمع بافق، کتابخانه امام علی فاز دو، کتابخانه مرکزی تا پایان امسال، تکمیل شش کتابخانه دیگر، تکمیل مجتمع مروست، تالار مرکزی یزد در دستور کار قرار می گیرد.

صالحی ادامه داد: حوزه‌های دیگر نیز اعتبارات در حد مقدورات انجام خواهد شد که تجهیز مراکز فرهنگی و هنری، اداری و مطالعاتی، حمایت از هنرمندان، حمایت از رسانه‌ها، حمایت از فعالیت‌های دینی، قرآنی، هنری، کتابخانه‌ها، پژوهشی و ... از آن جمله است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به یزد پایتخت کتاب ایران در سال جاری معرفی شده است گفت: هفته کتاب در یزد جدی‌تر گرفته شد به نحوی که مراسم کتابداران کشور با حضور ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره میراث مکتوب رضوی نیز گفت: این جشنواره دیگر برنامه‌ای بود که در یزد برگزار شد و باعث شد نسبت‌های قوی تر بین حوزه رضوی و میراث مکتوب رضوی برقرار شود.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث کاغذ در کشور بیان کرد: در سال گذشته نگاهی حاکم بود که کاغذ جزو کالاهای اساسی نباشد اما در اواخر اردیبهشت، کاغذ جزو این کالاها قرار گرفت و در حال حاضر تقریبا سفارش‌ها بر اساس کالاهای اساسی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه 40 هزار تن کاغذ برای مطبوعات در نظر گرفته شده است گفت: بخشی از آن وارد کشور شده و بخش دیگر هم به زودی وارد می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیمه خبرنگاران نیز بیان کرد: تعداد بیمه شدگان صندوق هنرمندان و نویسندگان در سال۹۵، ۲۸ هزار نفر بود که در پایان سال ۹۷ به ۴۲ هزار نفر افزایش یافت.

وی تصریح کرد: در روزهای آینده جمعی از مسئولان صندوق بیمه هنرمندان و نویسندگان به استان یزد سفر می‌کنند که در جلسه‌ای با خبرنگاران و بیان مشکلات بیمه‌ای، قطعا مشکلات پیگیری خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال ۸۰ تا ۱۰۰ سینما به تعداد سینماهای کشور اضافه می‌شود و فروش سینمای امسال هم تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که رقم قابل توجهی است.

انتهای پیام
captcha