مدیریت در مصرف آب/ با مصارف نادرست برخورد شود
کد خبر: 3857822
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

مدیریت در مصرف آب/ با مصارف نادرست برخورد شود

گروه اجتماعی ــ امام جمعه مهریز با اشاره به این که باید سرمایه آب را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم، گفت: باید ضابطه‌ای باشد تا با مصارف نادرست برخورد شود.

لزوم مدیریت در مصرف آب/با مصارف نادرست برخورد شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی، امام جمعه مهریز، 26 آبان ماه در دیدار فاتحی، سرپرست شرکت آبفای یزد با وی، اظهار کرد: امیدوارم که بتوانیم در راستای رضایت خدا هرکاری که از دستمان بربیاد در حوزه آب انجام دهیم.

حجت‌الاسلام محی‌الدینی با اشاره به بحث بحران آب و نگرانی‌های مردم در این خصوص گفت: باید در بحث مصرف آب خانگی، فضای سبز و ... مدیریت‌های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به این که باید سرمایه آب را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم بیان کرد: باید ضابطه‌ای باشد تا با مصارف نادرست برخورد شود .

امام جمعه مهریز افزود: باید در تمام مصارف کشاورزی آبیاری قطره‌ای جایگزین آبیاری‌های دیگر شود و با چاه‌های غیرمجاز نیز باید برخورد جدی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام محی‌الدینی با اشاره به بحث فاضلاب گفت: بحث فاضلاب که به عنوان یک سرمایه مهم به شمار می‌رود و فواید زیادی دارد باید طوری باشد که منافعی از جمله اشتغالزایی و موارد دیگر هم برای شهرستان داشته باشد .

محمدفاتحی، سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری یزد نیز در این دیدار بیان کرد: در برنامه‌ای قرار است با بازدید از شهرستان‌ها و نشست با ائمه جماعت و فرمانداران در خصوص آب شرب و فاضلاب گفت و گو کنیم و نقطه نظرات و پیشنهادات آن‌ها را پیگیری کنیم .

فاتحی افزود: خوشبختانه مهریز از جمله شهرهایی است که آب شرب آن از طریق آب انتقالی تامین می‌شود اما متاسفانه محدودیت خاصی در منابع آبی دارد که این موضوع یک سری مشکلات خاصی را برای شرکت آب و فاضلاب به وجود آورده است .

وی ادامه داد: شهرستان مهریز شهری است در حال توسعه در زمینه‌های گردشگری، صنعتی و ... که این امر به عنوان یک چالش ما را در بحث تامین آب با مشکل روبه رو کرده است .

فاتحی افزود: بحث تامین آب شهرک‌های مسکونی که در حال حاضر واگذار می‌شود و قرار است بالای دو الی سه هزار واحد داشته باشد یکی دیگر از مشکلات اساسی برای شرکت ما است .

وی با اشاره به این که سفره‌های آب زیرزمینی بسیار محدود است و باید ظرفیت آب انتقالی را بالا ببریم اظهار کرد: با اجرای خط دوم ما می‌توانیم در مواقع بحرانی از ان استفاده کنیم و این یک پتانسیل عالی است و در آینده از این آب استفاده کرد.

سرپرست شرکت آبفای یزد در بحث تامین آب روستاها گفت: پروژه‌های بلند مدتی در دستور کار داریم از جمله بحث انتقال آب که از خلیج فارس وارد و از مهریز عبور می‌کند و این امر حمایت همه مسئولان را می‌طلبد.

فاتحی در بخش فاضلاب یادآور شد: بحث فاضلاب خوشبختانه به بخش خصوصی واگذار شده است و در آینده با اجرای شبکه فاضلاب و احداث تصفیه خانه فاضلاب علاوه بر جلوگیری از آلودگی آب سفره‌های آب زیرزمینی باعث بازچرخانی مجدد آب می‌شود .

وی ادامه داد: با توجه به ناپایداری خط اول انتقال آب، خط دوم انتقال آب بسیار ضروری و پایدارتر است که با توجه به اعتبار بسیار بالایی که نیاز دارد زمان زیادی طول می‌کشد تا اجرا شود .

فاتحی در بحث تامین آب برخی از روستاهای مهریز افزود: طرح آبرسانی به 266 روستا که توسط وزیر نیرو کلنگ زنی شد، 42 روستای مهریز را تحت پوشش قرار می‌دهد که ان‌شاءالله تا سه سال آینده این روستاها از آب بهره مند می‌شوند .

انتهای پیام
captcha