راهپیمایی مردم شهر قدس علیه آشوبگران و هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 3858056
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
حجت‌الاسلام جوکار خبر داد:

راهپیمایی مردم شهر قدس علیه آشوبگران و هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ امام‌جمعه شهرستان قدس گفت: درصدد تدارک و برنامه‌ریزی برای راهپیمایی مردمی علیه حرکت مذبوحانه و وحشیانه آشوبگران و هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم هستیم.

طی روزهای گذشته و به بهانه گران شدن قیمت بنزین، آشوبگرانی که در انتظار فرصتی برای نشان دادن کینه و عداوت خود نسبت به مردم شریف و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند، با حمله به اموال عمومی و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، بار دیگر چهره کریه خود را نمایان کردند.

البته همانند همیشه هوشیاری و بصیرت ملت نشان داد که این آلت دستان و ایادی نظام کفر و استکبار راه به جایی نخواهند برد و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی بار دیگر با همدلی و اتحاد و پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی مشت محکمی بر دهان جیره‌خواران شیطان بزرگ و دشمنان این مرز و بوم خواهند زد.

طی روزهای گذشته، جمعی از آشوبگران با حمله به مصلای نماز جمعه شهرستان قدس در غرب استان تهران، این مکان را تخریب کرده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند. این افراد در اقدامی بی‌سابقه، با جمع کردن قرآن‌های موجود در قفسه‌های مصلی در یک نقطه، آن‌ها را به آتش کشیده و حرمت کتاب الهی را شکستند!

در اقدامی دیگر یکی از قرآن‌های قدیمی مصلی که جداگانه در محل دیگری نگهداری می‌شد نیز به گوشه‌ای برده و در آنجا به آتش کشیدند! این عمل شنیع آشوبگران نشان از عقده و کینه آن‌ها نسبت به کتاب الهی و شعائر دینی دارد و مشخص می‌کند که گرانی قیمت بنزین بهانه‌ای بیش برای حمله به مقدسات این مردم نبوده است.

در این راستا خبرنگار ایکنا به گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار، امام‌جمعه شهرستان قدس، پرداخت که در ادامه آن را می‌خوانید؛

حجت‌الاسلام جوکار اظهار کرد: به دنبال اغتشاشاتی که طی چند روز گذشته و در پی افزایش قیمت بنزین به وجود آمد، در ابتدای امر با مختصری از اعتراضات مردمی به این قضیه مواجه بودیم که کنترل شده بود، اما عده‌ای از اغتشاش‌گران از این قضیه سوء استفاده کردند که افرادی غیر بومی بودند.

امام‌جمعه شهرستان قدس با بیان اینکه اکثر افرادی که در شهرستان دست به آشوب و اغتشاش زدند، اهل شهر قدس نبودند، افزود: برخی از این افراد غارتگر و خشن هم اموال عمومی، ادارات، بانک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ را به آتش کشیدند و هم به مصلای شهر حمله کردند.

جوکار در ادامه سخنان خود بیان کرد: در حمله به مصلی متأسفانه این افراد قرآن‌ها و کتاب‌های ادعیه را در گوشه‌ای جمع کرده و به آتش کشیدند و جسارت بسیار بزرگی به ساحت مقدس کلام‌الله مجید و مقدسات کردند که این امر باعث تأسف و تأثر شدید مردم شهر شد.

وی تصریح کرد: وقتی مردم شهر متوجه شدند که چنین اتفاقی رخ داده، بسیار ناراحت شدند و از آن زمان تماس‌های بسیار زیادی با ما برقرار کرده و تقاضای راهپیمایی علیه آشوبگران و حرمت‌شکنان دارند که در این راستا نیز درصدد تدارک و برنامه‌ریزی برای این قضیه هستیم که این راهپیمایی مردمی علیه حرکت مذبوحانه و وحشیانه این آشوبگران انجام شود.

امام‌جمعه شهرستان قدس با بیان اینکه قطعاً خط مردم عزیز ما از این افراد جداست، اظهار کرد: هم‌اکنون آرامش در شهر حکم‌فرماست و آشوبگری‌ها و اغتشاشات کنترل شده است. البته آشوبگران قصد داشتند تا تعرضاتی به برخی مساجد داشته باشند که با پیگیری‌هایی که انجام شد و نیز همکاری نیروهای امنیتی و کمک مردم موفق شدیم تا جلوی حضور آشوبگران در مساجد را بگیریم.

انتهای پیام
captcha