اصل مصرف زکات برای خانواده فقرا است
کد خبر: 3858627
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

اصل مصرف زکات برای خانواده فقرا است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه یزد گفت: اصل مصرف زکات برای خانواده فقرا است و در زمینه مسائل عمرانی فقط در مواقع ضروری از زکات استفاده شود.

اصل مصرف زکات برای خانواده فقرا استبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه یزد 30 آبان ماه در جلسه شورای زکات استان یزد اظهار کرد: اقلام زکات واجب در استان یزد محدود است ولی ضرورت دارد تلاش بیشتری برای جمع‌آوری آن صورت پذیرد.

وی بابیان اینکه بیش از ۳۰ مرتبه در قرآن کریم به موضوع زکات اشاره‌ شده است بیان کرد: اصل مصرف زکات برای خانواده فقرا است و در زمینهٔ مسائل عمرانی فقط در مواقع ضروری از زکات استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد افزود: مواقعی که کشاورزان قصد فروش گندم رادارند فرصت خوبی برای حضور مبلغان زکات در مکان‌های فروش و تبلیغ و دریافت زکات است.

وی با تأکید بر اینکه تبلیغات زکات واجب در زمان مناسب انجام شود ادامه داد: ضرورت دارد احکام زکات و حدنصاب آن برای مشمولان پرداخت زکات واجب به روش‌های مختلف تبلیغی آگاهی بخشی و آموزش داده شود.

آیت‌الله ناصری بابیان اینکه آموزش کشاورزان به‌صورت چهره به چهره و بیان مسائل و احکام زکات کار مؤثری است تصریح کرد: بحث تبلیغ زکات به‌صورت مستمر از طریق رسانه‌ها به‌ویژه رادیو و تلویزیون انجام شود.

وی با اشاره به دامنه پرداخت زکات مستحبی گفت: دامنه پرداخت زکات مستحبی گسترده است و موارد بسیاری را همچون محصولات باغی و برنج را در برمی‌گیرد و محدودیتی برای گسترش زکات مستحبی وجود ندارد.

وی افزود: درختانی را می‌توان برای مدت مشخصی به‌عنوان زکات مستحبی وقف کرد و محصولات آن را برای فقرا اختصاص داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: توصیه می‌کنم روحانیانی که در مناسبت‌های مختلف برای سخنرانی به روستاها مراجعه می‌کنند مسائل، احکام و فضیلت‌های پرداخت زکات را برای روستائیان بیان کنند تا مردم نسبت به این فریضه الهی آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha