۱۵۰ مربی یزدی در کارگاه طرح ملی «حفظ جزء ۳۰» شرکت کردند
کد خبر: 3859070
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

۱۵۰ مربی یزدی در کارگاه طرح ملی «حفظ جزء ۳۰» شرکت کردند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول امور قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش یزد گفت: بیش از ۱۵۰ مربی در کارگاه آموزشی طرح ملی حفظ جزء سی قرآن در این استان شرکت کردند.

۱۵۰ مربی یزدی در کارگاه طرح ملی «حفظ جزء 30 » شرکت کردندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجفی، معاون آموزش قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه روز گذشته، 2 آذرماه در کارگاه آموزشی طرح ملی حفظ جزء سی قرآن کریم اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه قرآنی که در ۱۱ مردادماه سال ۱۳۹۰ برگزار شد، مطالبه مهمی از جامعه قرآنی کشور داشتند و فرمودند در کشور باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم را با هدف تربیت یک میلیون حافظ قرآن برنامه‌ریزی کرد و طی سال‌های اخیر موفق به تحقق این هدف شده است.

وی افزود: حفظ آیات الهی در سبک رفتاری و اخلاقی انسان بسیار تأثیرگذار است و حفظ قرآن، هدف نیست بلکه وسیله‌ای است تا ما با قرآن مأنوس شویم و اخلاق و کردار ما قرآنی شود و این تأثیرگذاری هم در بعد فردی و هم اجتماعی مشهود است.

معاون آموزش قرآن سازمان اوقاف، حفظ جزء سی را دروازه ورود به قرآن دانست و گفت: جزء سی آسان نیست و تفاوتی با بقیه قرآن ندارد، ولی عرف شده که از جزء سی شروع به حفظ می‌کنند و عموم مردم باید برای حفظ جزء سی و کل قرآن اقدام کنند.

نجفی افزود: تعداد زیادی نرم‌افزار و اپلیکشن‌های مختلف مورد نیاز جهت آموزش کاربران و حفاظ تهیه شده که این نرم‌افزارها سرعت حفظ آیات قرآن کریم را بالا برده و همچنین به ارزیابی حفظ فرد حافظ می‌پردازد.

سعید غفاریان، مسئول امور قرآنی آموزش و پرورش یزد نیز در این همایش با اشاره به اینکه حضور نخبه قرآنی در این کارگاه باعث افزایش سطح معلومات مربیان می‌شود، بیان کرد: بیش از ۱۵۰ مربی حفظ جزء سی قرآن در این کارگاه شرکت کردند که در پایان برای این افراد گواهی دوره آموزشی صادر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha