آغاز جشنواره فرهنگی هنری «بیعت در غربت» در یزد
کد خبر: 3859118
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

آغاز جشنواره فرهنگی هنری «بیعت در غربت» در یزد

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از آغاز به کار جشنواره فرهنگی «بیعت در غربت» ویژه دانش‌آموزان دختر متوسطه در یزد خبر داد.

جشنواره فرهنگی هنری «بیعت در غربت» در یزد آغاز شدسعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به آغاز به کار ششمین جشنواره فرهنگی- هنری «بیعت در غربت» با حضور بیش از هزار نفر از دانش‌آموزان اظهار کرد: این جشنواره هر ساله با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان هنرمند با فرهنگ مهدویت و تشویق و ترغیب آنان جهت تولید آثار هنری مهدوی، ویژه دانش‌آموزان دختر متوسطه در شهرستان یزد برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: دانش‌آموزان با ثبت نام در این جشنواره می‌توانند در رشته‌های مختلف فرهنگی - هنری همچون شعر سرایی، نمایشنامه‌نویسی، سخنوری، دکلمه‌خوانی، تواشیح، کلیپ‌سازی، حفظ دعای عهد و زیارت آل‌یاسین همراه با ترجمه، حفظ آیات مهدوی و ... پس از حضور در کارگاه‌های آموزشی و کسب مهارت با یکدیگر به رقابت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه اختتامیه این جشنواره در اسفندماه سال جاری در حسینیه صاحب الزمان محمود آباد یزد برگزار می‌شود بیان کرد: برگزیدگان برتر این جشنواره که به همت دارالقرآن مرکزی استان یزد و با همکاری فرهنگسرای تخصصی مهدویت برگزار می‌شود، به سفر مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

انتهای پیام
captcha