دانشگاه علم و هنر یزد به دانشگاه نوآفرین تبدیل می‌شود
کد خبر: 3860186
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵

دانشگاه علم و هنر یزد به دانشگاه نوآفرین تبدیل می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر یزد با اشاره به راه‌اندازی الگوی جدید آموزش عالی در این دانشگاه از مهر ماه سال آینده گفت: در این راستا این دانشگاه به یک دانشگاه نوآفرین تبدیل خواهد شد.

دانشگاه علم و هنر یزد دانشگاه نوآفرین می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، محسن بزرگری، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر استان یزد 6 آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: الگوی جدید آموزش عالی در دانشگاه علم و هنر از مهر ماه سال آینده اجرا می‌شود و این دانشگاه به یک دانشگاه نوآفرین تدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: این دانشگاه در راستای ایده‌پروری و کارآفرینی، تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌های کاربردی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه در سطح این الگوی آموزشی و با توجه به نقشه راه آموزش عالی جهاددانشگاهی و ماموریت اعطا شده، راه اندازی خواهد کرد.

برزگری افزود: مهمترین سیاست‌هایی که در اجرای این مدل وجود خواهد داشت اینکه دانشجویان دانشگاه علم و هنر در سال آخر در محیط‌ کسب و کار مشغول به فعالیت می‌شوند و این اشتغال پایدار خواهد بود.

وی ادامه داد: دانشجویان در این فضا که عمدتاً فضای پژوهشی، فناوری و کلینیک‌های تخصصی هر رشته است، کار را به صورت انکوباتورشروع و در این محیط‌ها رشد می‌کنند و با توجه به ارتباطی که با محیط کسب و کار بیرونی به وجود آمده پس از یک سال وارد محیط‌ کسب و کار و بیرونی و در طی یک سال موظفند با حمایت دانشگاه و تسهبلات هر گونه شغل کارآفرینانه برای خود ایجاد کنند یا جذب شرکت‌های جهاد دانشگاهی شوند یا خود شرکت کار آفرینانه ایجاد کنند.

برزگری بیان کرد: آنچه مهم است این دانشجوبان خواهند توانست در قبال فعالیت در محیط‌های کسب و کار حقوق دریافت کنند و حتی در مراحل تحصیلات تکمیلی دانشگاه فعالیت خود را ادامه دهند .

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر استان یزد گفت: این قدم سال آینده به صورت پایلوت در پنج رشته تحصیلی گردشگری، روان‌شناسی، حقوق، مهندسی صنایع و طراحی پارچه و لباس آغاز می‌شود.

برزگری گفت: وجود پتانسیل‌های خوب در جهاددانشگاهی اعم ازمراکز تخصصی، آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی در زمینه‌های سلامت، ورزش، روانشناسی، مشاوره تغذیه، حقوق و گردشگری در حال ایجاد است که قطعا کلینیک‌هایی هستند که از حضور اساتید مجرب و خبره‌ای بهره‌مند است و می‌تواند علاوه بر آموزش دانشجویان، با آنها همکاری کارافرینانه داشته باشد تا در نهایت به عنوان دانش‌آموختگان کاربلد وارد جامعه شوند.

برزگری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دانشگاه علم و هنر در رشته‌های تحصیلی درمقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد اقدام به تکمیل ظرفیت کرده که زمان ثبت‌نام کارشناسی ارشد به پایان رسیده و به زودی نتایج ان از طریق سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: در مقاطع کاردارنی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته امکان ثبت‌نام تا 30 دی‌ ماه وجود دارد و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه به آدرس sau.ac.ir در این باره کسب اطلاع و با مراجعه حضوری برای ثبت‌نام اقدام کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر استان یزد با اشاره به فارع التحصیلی 15 هزار نفر از این دانشگاه تاکنون گفت: 35 درصد از دانش‌آموختگان این دانشگاه هم‌اکنون در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند و مابقی وارد محیط‌های کسب و کار شده‌اند.

وی یادآور شد: هم اکنون بیش از 6200 دانشجو در 78 کدرشته در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام
captcha