آموزش آحاد جامعه سهم مهمی در کاهش تلفات و خسارات در حوادث دارد
کد خبر: 3861180
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

آموزش آحاد جامعه سهم مهمی در کاهش تلفات و خسارات در حوادث دارد

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: آموزش دوره‌های امداد و نجات آحاد جامعه، سهم مهمی در کاهش تلفات و خسارات در حوادث دارد.

آموزش آحاد جامعه،سهم مهمی در کاهش تلفات و خسارات در حوادث داردبه گزارش ایکنا از یزد، محسن حرازی زاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد 11 آذرماه در آئین افتتاحیه دوره آموزشی آمادگی ‌‌مقابله با حوادث طبیعی ویژه دستگاه‌های اجرایی استان یزد عنوان کرد: جمعیت هلال احمر، نهادی غیر دولتی و عمومی است که جوانان و نیروهای داوطلب، سرمایه‌های آن به شمار می‌روند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: هلال احمر دارای یک سری وظایف از جمله امداد و نجات در جنگ و حوادث و همچنین آماده سازی نیروهای امدادی در بین جامعه و تکمیل تجهیزات و جمع آوری کمک های مردمی و بازتوانی به بیماران آسیب دیده را بر عهده دارد.

حرازی زاده بیان کرد: عمده اصول فعالیت‌های داوطلبانه در راستای اهداف بشردوستانه و التیام آلام بشر انجام می‌شود، افرادی در جامعه هستند که همین حس و رفتار بشردوستانه را در کشور دارند و می توانند در کمک رسانی سهم مهمی داشته باشند، اما توانمندی و آموزش‌های لازم را ندارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: بر اساس آموزه‌های دینی، نجات یک انسان همانند نجات یک جامعه است، انتظار جامعه این است آموزش‌ها را در سطح جامعه بیاوریم تا بتوانیم افراد بیشتری را در سوانح، نجات دهیم.

وی گفت: طرح‌های دادرس در حوزه مشترک میان جوانان و آموزش و پرورش مبنی بر دانش آموز آماده در حوادث یکی از طرح‌های مهم آموزش در نحقق اهداف است.

وی اظهار کرد: این احساس نیاز برای آموزش در جامعه وجود دارد، به لحاظ فدراسیون جهانی و قانون جدید مدیریت بحران، آموزش جزء وظیفه هلال احمر است و ما طبق وظیفه باید آموزش ها را در سطح جامعه توسعه دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان یزد بیان کرد: نهادهای زیادی هستند که هدف مشترکی در خدمت رسانی و آموزش دارند، سعی بر این است از توان یکدیگر استفاده کنیم تا محتواهای آموزشی فراهم شود.

انتهای پیام
captcha