تجلیل از نقال جوان یزدی در همایش «روایت راهیان»
کد خبر: 3861188
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

تجلیل از نقال جوان یزدی در همایش «روایت راهیان»

گروه فرهنگی ــ در آیین اختتامیه چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» از نقال جوان یزدی به عنوان یکی از برگزیدگان این دوره تجلیل شد.

تجلیل از نقال جوان یزدی در همایش بین‌المللی «روایت راهیان»به گزارش ایکنا از یزد به نقل از حوزه هنری یزد، آیین اختتامیه چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» با تجلیل از برگزیدگان روایتگری، نقالی، پرده‌خوانی، گروه‌های تئاتر خیابانی و پیشکسوتان با حضور جمعی از مدیران و هنرمندان، دهم آذرماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری در تهران برگزار شد.

در این مراسم از سیدعلی موسوی از استان یزد به عنوان جوان‌ترین نقال این دوره در کنار پرده‌خوان‌ها و نقالان مطرح کشور همچون ابوالفضل ورمزیار، محسن میرزاعلی، رسول میرزاعلی و علی مداحی تجلیل و با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه از وی قدردانی شد.

وی با اثر «روایت عاشورا» محصول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد در قالب این همایش بین‌المللی در ایام اربعین حسینی در نجف اشرف به نقالی، پرده‌خوانی و روایتگری برخی وقایع عاشورا پرداخت که مورد توجه زوار حسینی قرار گرفت.

یادآور می‌شود سیدعلی موسوی متولد 1375در شهر یزد و دانشجوی کارشناسی رشته معماری است. این تعزیه خوان فعال از کودکی در تعزیه‌های مختلف به ایفای نقش پرداخته و از سال 97 فعالیت در عرصه نقالی و پرده‌خوانی را زیر نظر مرشد هاشمی(زرین کلاه) آغاز کرده است.

وی هم‌اکنون در حال تمرین و آماده‌سازی نقالی‌‌های حماسی و شاهنامه‎خوانی است.

انتهای پیام
captcha