روحانیون پیشتازان عرصه فرهنگ مطالبه‌گری در جامعه باشند
کد خبر: 3861323
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳

روحانیون پیشتازان عرصه فرهنگ مطالبه‌گری در جامعه باشند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از فرهنگ مطالبه‌گری به عنوان نیاز امروز جامعه یادکرد و گفت: روحانیون به عنوان یکی از اقشار تأثیرگذار جامعه باید در این حوزه پیشتاز باشند.

روحانیون پیشتازان عرصه فرهنگ مطالبه‌گری در جامعه باشندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، روز گذشته، 11 آذرماه در دیدار با حجت‌الاسلام سیدمحمود طباطبایی، امام جمعه بخش زارچ با اشاره به ویژگی‌های خاص این بخش و نزدیکی آن به شهرستان یزد اظهار کرد: نباید این نزدیکی باعث غفلت از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در این بخش شود.

وی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت طلاب و روحانیون بومی منطقه تأکید کرد و افزود: در گام نخست باید طلاب و روحانیون بومی و غیر بومی این بخش را شناسایی و در ادامه با توجه به توانمندی‌های هریک از آنان برنامه‌های مستمری را در این بخش پایه‌ریزی کرد.

حجت‌الاسلام نجیمی از مطالبه‌گری به عنوان نیاز امروز جامعه یاد کرد و گفت: روحانیون به عنوان یکی از اقشار تأثیرگذار جامعه باید در این حوزه پیشتاز باشند.

حجت‌الاسلام طباطبایی، امام جمعه زارچ نیز در این دیدار گفت: در جال جاضر 150 روحانی از بخش زارچ در سطح کشور مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 40 طلبه مقیم بخش زارج هستند.

وی با اشاره به پیشینه فرهنگی و مذهبی بخش زارچ افزود: این پتانسیل عظیم ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوبی را در این بخش فراهم کرده که باید با توجه به برخی تهدیدها از آن بهترین بهره را برد.

انتهای پیام
captcha