طرح «امام محله» در مساجد یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3861346
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

طرح «امام محله» در مساجد یزد اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به جایگاه مساجد در فعالیت‌های فرهنگی و دینی گفت: برای تقویت این پایگاه‌های مردمی اجرای طرح «امام محله» در سطح مساجد را در دستور کار قرار داده‌ایم.

Tبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد 11 آذرماه در دیدار با علیرضا عرشیان، بخشدار زارچ بر لزوم تعامل بین دستگاه‌ها و نهادها تاکید و اظهار کرد: این اداره کل با تمام ظرفیت خود آماده همکاری با نهادها و دستگاه‌های مختلف در جهت آرمان‌های امام(ره) و انقلاب است.

وی با اشاره به پیشینه قوی فرهنگی و مذهبی بخش زارچ بر لزوم حفظ آن تاکید کرد و افزود: باید با برنامه ریزی مناسب این ظرفیت عظیم را حفظ و تقویت و در ادامه آن را به نسل جدید جامعه منتقل کرد.

نجیمی رصد وضعیت فرهنگی شهرستان‌ها را از اولویت‌های این اداره کل اعلام کرد و گفت: به دنبال آن هستیم تا برای هر شهرستان با توجه به زیست بوم فرهنگی آن فعالیت‌هایی را پایه ریزی کنیم.

وی بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های بخش زارچ به ویژه شناسایی نخبگان این بخش تاکید کرد و گفت: ارتباط گیری و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها در حوزه‌های تخصصی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

نجیمی با اشاره به جایگاه مساجد در فعالیت‌های فرهنگی و دینی بیان کرد: جهت تقویت این پایگاه‌های مردمی اجرای طرح امام محله در سطح مساجد را در دستور کار قرار داده ایم.

علیرضا عرشیان، بخشدار زارچ نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه فرهنگی و مذهبی این بخش گفت: رسالت روحانیون در جهت حفظ فرهنگ موجود و تقویت آن بسیار سنگین است.

وی با اشاره به جایگاه مردمی روحانیون و طلاب افزود: حل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات شهری تنها با بهره گیری از ظرفیت طلاب و روحانیون میسر است.

عرشیان با اشاره به حجم فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در بخش زارچ خواستار افزایش اختیارت دفتر نمایندگی تبلیغات اسلامی بخش زارچ شد.

انتهای پیام
captcha