نمایشگاه قرآن قزوین برگزار می‌شود/ به دنبال برپایی نمایشگاهی جامع هستیم
کد خبر: 3861448
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
دی ماه؛

نمایشگاه قرآن قزوین برگزار می‌شود/ به دنبال برپایی نمایشگاهی جامع هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: به دنبال آن هستیم که یک نمایشگاه جامع در تمام حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های قرآنی در قزوین برگزار کنیم.

دی ماه موعد برپایی نمایشگاه قرآن قزوین/ به دنبال برپایی نمایشگاهی جامع هستیم

محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن استان قزوین در دی‌ماه سال جاری اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته نمایشگاه‌های پراکنده‌ای از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد و یا سایر نهادهای فرهنگی در سطح استان برگزار شد که جامع نبود.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا شأن و عزت قرآن کریم حفظ شود ازاین‌رو به دنبال آن هستیم که یک نمایشگاه جامع در تمام حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های قرآنی در قزوین برگزار کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: این نمایشگاه با مساعدت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان چون اداره کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری و شورای شهر قزوین برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تاریخ برگزاری این نمایشگاه قرآن از 11 تا 18 دی‌ماه خواهد بود و برای هر چه پربارتر شدن آن از انتشارات فعال حوزه قرآن که به‌صورت مکتوب و الکترونیک در حال فعالیت هستند دعوت‌شده تا در این نمایشگاه حاضر شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: همچنین تلاش می‌شود از ظرفیت‌های استان، مؤسسات قرآنی و فرهنگی فعال و ادارات و ارگان‌های فعال استان قزوین در این زمینه دعوت کرده تا آثار و خدمات خود را در حوزه قرآنی به علاقه‌مندان ارائه کنند.

این مسئول با بیان اینکه غرفه‌ای به نام کتب خطی قرآن و اسناد تاریخی در این حوزه در نمایشگاه قرآن استان قزوین دایر خواهد شد، گفت: در بخش هنری نمایشگاه نیز آثار و تولیدات هنری در حوزه قرآن در معرض نمایش عموم گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه بسته کامل قرآنی در طول نمایشگاه قرآن خواهیم داشت، اعلام کرد: برگزاری برنامه‌ها متعدد قرآنی، کرسی‌های تلاوت، نشست‌های تخصصی، شب‌شعر قرآنی، ورکشاپ‌ها و کارگاه‌های قرآنی و تجلیل از خادمان قرآنی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در طول برگزاری این نمایشگاه خواهد بود.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود تا فضای مناسب ویژه کودکان و نوجوان در نمایشگاه دایر شود، افزود: برپایی غرفه ویژه کودکان و نوجوانان در نمایشگاه همراه با برنامه‌های متعدد از جمله رسانه‌های دیجیتال، فضای مجازی، قصه‌های قرآنی و غرفه نقاشی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای این قشر است.

این مسئول یادآور شد: با اداراتی چون آموزش‌وپرورش و بهزیستی هماهنگ شده تا زمینه بازدید مدارس و مهدهای کودک از نمایشگاه فراهم شود.

وی با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص نمایشگاه قرآن عنوان کرد: در قبل و حین برگزاری نمایشگاه اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف انجام خواهد شد تا شاهد استقبال خوب علاقه‌مندان و شهروندان از نمایشگاه قرآن استان قزوین باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان با اشاره به مکان برپایی نمایشگاه قرآن قزوین خاطرنشان کرد: شبستان مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در منطقه کوثر قزوین به‌عنوان مکان برگزاری این نمایشگاه انتخاب‌شده که مکان بسیار مناسب و در خور شأنی است؛ این شبستان هنوز به‌صورت رسمی افتتاح نشده و برپایی نمایشگاه قرآن زمینه مناسبی برای افتتاح رسمی این شبستان است.

انتهای پیام
captcha