رقابت‌های جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در بخش قرائت، اذان و حفظ آغاز شد
کد خبر: 3861533
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
در بخش آقایان؛

رقابت‌های جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در بخش قرائت، اذان و حفظ آغاز شد

گروه مسابقات ــ رقابت رشته‌های قرائت تحقیق، اذان و حفظ 20 و 10 جزء سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور، عصر امروز، 12 آذرماه آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ سی و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در نوبت عصر امروز، 12 آذرماه با برگزاری رقابت‌های بخش آقایان در دو سالن مجزا به کار خود ادامه می‌دهد.
رقابت‌هایی که به دلیل کمبود یا بهتر بگوییم فقدان تبلیغات با سالن‌هایی خالی از بازدیدکنندگان، اما مملو از متسابقان هر رشته در حال برگزاری است.
این دوره از رقابت‌ها در نوبت عصر در رشته قرائت در سالن صدرا و سینا مجتمع سالن‌های کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با داوری اساتیدی چون غلامرضا شاه‌میوه، داور بخش لحن، مهدی دغاغله، داور بخش صوت، سعید رحمانی، داور بخش وقف و ابتدا و علی‌اکبر حشمتی، داور بخش تجوید در حال برگزاری است. همچنین این رقابت‌ها با قضاوت همین تیم داوری در رشته اذان برگزار خواهد شد.
بنابر گزارش ایکنا، نوبت‌دهی به شرکت‌کنندگان با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها انجام شد و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص از طریق فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها انجام شد. همچنین بنا بر آیین‌نامه این جشنواره، متسابقی که به جایگاه دعوت می‌شود، در صورت حضور نیافتن در سالن، پس از عبور دو نفر بعدی، فرصت دارد تا خود را به سالن برساند و در این رقابت‌ها شرکت کند، در غیر این صورت، از دور مسابقات حذف خواهد شد.
بر این اساس، در رشته تحقیق به ترتیب محمدجواد برخورداری از یزد، نماینده وزارت بهداشت، یوسف جعفرزاده از اصفهان، نماینده وزارت علوم، محمدمحسن جعفرزاده از تهران، نماینده دانشگاه آزاد، علی حسینی و رضا شیخ از دانشگاه فرهنگیان، مهدی سعادتی‌کیا از لرستان و دانشگاه علمی و کاربردی، محمد آشوری از تهران، نماینده دانشگاه آزاد، امیرحسین انوری از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سیدرضا سلیم بهرامی از مازندران دانشگاه وزارت بهداشت، محمدرضا حقیقت‌فر از دانشگاه پیام نور تهران، سیدمحمد طباطبایی مقدم از خراسان جنوبی، نماینده وزارت بهداشت، علیرضا مکاری از اصفهان، نماینده وزارت علوم، سیدمحمد حسینی‌پور از تهران، نماینده وزارت علوم، رضا اصغرزاده از تهران، دانشگاه علمی و کاربردی، مهدی شایق از دانشگاه پیام نور یزد، محمدمهدی بختیاری از دانشگاه علمی و کاربردی تهران، میلاد عظیمی از دانشگاه پیام نور فارس، امیرحسین حدیری از دانشگاه علوم و معارف قرآنی و محمدمهدی کهکشان از دانشگاه آزاد اصفهان، 19 راه‌یافته به این مرحله هستند.
همچنین در رشته اذان نیز 19 راه‌یافته به این مرحله پس از نماز مغرب و عشا به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. متسابقان این بخش عبارتند از: علی روزبهانی از دانشگاه پیام نور همدان، علی‌اکبر رسولی از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، علی حبیبی از دانشگاه فرهنگیان، میثم سروری‌فر از قزوین و نماینده دانشگاه آزاد اسلامی، محمد اسدی از دانشگاه فرهنگیان، محمدامین تقی‌زاده از دانشگاه پیام نور فارس، مهدی محمدی از تهران و نماینده وزارت بهداشت، وحید رحماتی از اردبیل و نماینده وزارت علوم، مسلم خشمین از کرمانشاه و نماینده علمی و کاربردی، مبین باوفا از وزارت بهداشت، رسول بخشی عباسی از اردبیل و دانشگاه آزاد اسلامی، حمید راستی از آذربایجان شرقی و نماینده وزارت بهداشت، انصار عبداللهی از اردبیل و نماینده دانشگاه علمی و کاربردی، علی قاسم‌آبادی از دانشگاه علوم ومعارف قرآنی، میثم نجمی از تهران، دانشگاه علمی و کاربردی، محمدرضا نمازی از گیلان و دانشگاه پیام نور، مسعود شریفی از تهران و نماینده وزارت علوم، محمدرضا حسین‌زاده از خراسان رضوی و نماینده وزارت علوم و محمد پور‌سینا از اصفهان و نماینده دانشگاه آزاد اسلامی.
اما مسابقات رشته حفظ آقایان که در سالن 22 بهمن دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان فارس در حال برگزاری است، با رشته‌های حفظ 20 جزء آغاز و پس از نماز مغرب و عشا با حفاظ 10 جزء ادامه پیدا می‌کند.
همچنین هیئت داوران این بخش نیز متشکل از داوران بین‌المللی چون معتز آقایی در بخش حسن حفظ، محمد عباسی در بخش صوت، محود لطفی‌نیا در بخش لحن، سیدجواد سادات فاطمی در بخش وقف و ابتدا و فتح‌پور در بخش تجوید است.
یادآور می‌شود، آیین اختتامیه سی و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، پنج‌شنبه، 14 آذرماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم(ع) با حضور مسئولان و مدیران ارشد همه دستگاه‌های دانشگاهی برگزار خواهد شد.
همچنین آقایان برگزیده در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل به هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان راه پیدا می‌کنند؛ مسابقاتی که هر دوسال یکبار از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان وابسته به جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha