میانگین اقامت گردشگران خارجی در کهگیلویه‌و‌بویراحمد به ۱.۵ روز رسید
کد خبر: 3861752
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

میانگین اقامت گردشگران خارجی در کهگیلویه‌و‌بویراحمد به ۱.۵ روز رسید

گروه اجتماعی ـ مدیرعامل انجمن راهنمایان گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: میانگین اقامت گردشگران خارجی را در استان از نیم روز به یک و نیم روز رساندیم.

میانگین اقامت گردشگران خارجی در کهگیلویه و بویراحمد به ۱.۵ روز رسید

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از ایسنا، احمد پهلوانی، مدیرعامل انجمن راهنمایان گردشگری استان، امروز، 13 آذرماه اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که ظرفیت‌های متعدد طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان را به گردشگران معرفی کنیم.

وی افزود: حدود ۴ سال است که فعالیت ما بیشتر و چشمگیر شده و جهت معرفی و راهنمایی گردشگران داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم. در دو سال اخیر میانگین اقامت توریست‌های خارجی را در استان از نیم روز به یک و نیم روز رساند‌ه‌ایم که در نتیجه معرفی استان در داخل و خارج از کشور بخصوص کشورهای اروپایی بوده است.

پهلوانی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۲۰ راهنمای گردشگری دارای کارت شناسایی و آموزش دیده در استان داریم. راهنمایان گردشگری نیاز به آموزش دارند که متأسفانه آموزش خیلی گران است که از توان این قشر خارج است و نیاز به حمایت و کمک مسئولان داریم.

وی ابراز کرد: یکی از مشکلات اعضای این انجمن بیمه نبودن اعضاست و از نظر سازمان تأمین اجتماعی تاکنون راهنمایان گردشگری به‌عنوان شغل محسوب نشده است.

مدیرعامل انجمن راهنمایان گردشگری کهگیلویه‌و‌بویراحمد تأکید کرد: شمال استان جاذبه‌های طبیعی و در جنوب استان جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی داریم که در حال معرفی ظرفیت‌ها و مناطق در دسترس و دارای زیرساخت هستیم. همزمان در حال مسیریابی و جاذبه‌یابی در سطح استان با تعریف زیرساخت معین هستیم.

انتهای پیام
captcha