جریان عظیم اربعین؛ خار چشم نظام سلطه
کد خبر: 3861894
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۱

جریان عظیم اربعین؛ خار چشم نظام سلطه

گروه اجتماعی ــ استاد حوزه علمیه گفت: امروز جریان عظیم اربعین به خار چشم استکبار و استعمار تبدیل شده و بعضی‌ها آگاهانه سعی دارند این جریان را لوث کنند اما این حرکت عظیم که زمینه‌ساز بیداری شیعیان، مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان شده، هر سال نمود بیشتری پیدا می‌کند.

جریان عظیم اربعین؛ خار چشم نظام سلطهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمدمهدی اقبال، استاد حوزه علمیه شب گذشته، 13 آذرماه در نشست اندیشه‌ورزی والعصر که با موضوع «تبیین جایگاه اجتماع عظیم اربعین در گام دوم انقلاب اسلامی» با حضور جمعی از طلاب، روحانیون، پژوهشگران، فعالان فرهنگی و علاقه‌مندان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد اظهار کرد: امروز جریان عظیم اربعین به خار چشم استکبار و استعمار تبدیل شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1352 درباره اربعین فرموده بودند: «همان گونه که خداوند کعبه را برای برگزاری کنگره بزرگ مسلمین قرار داد، برای مؤمنان و شیعیان هم کربلا را قرار داده است».

این محقق با اشاره به اثربخشی و سودمندی راه‌پیمایی اربعین برای اسلام و مسلمانان و به خصوص تشیع بیان کرد: بعضی‌ها آگاهانه سعی دارند این جریان را لوث کنند؛ آنها با بیان این که چرا هر سال زحمت سفر را به جان می‌خرید و به پیاده‌روی اربعین می‌روید، می‌خواهند این جریان را منحرف کنند اما این حرکت هر سال نمود بیشتری پیدا می‌کند و زمینه‌ای برای بیداری شیعیان و مسلمین و آزادی‌خواهان جهان شده است.

جریان اربعین؛ طلیعه گام دوم انقلاب

حجت الاسلام اقبال، جریان اربعین را طلیعه گام دوم انقلاب دانست و تصریح کرد: ما توانسته‌ایم از این مسیر با دنیای اعراب ارتباط برقرار کنیم و ان‌شاءالله این وضعیت ادامه خواهد داشت.

این کارشناس دینی در ادامه با اشاره به توطئه منافقان از صدر اسلام تاکنون افزود: منافقان با نفوذ و دو رویی سعی داشتند از همان ابتدا درخت اسلام را ریشه کن کنند اما برنامه و اراده خداوند بر بقا و پیروزی اسلام بود و همواره دشمنان در رویارویی با اسلام شکست خورده و می‌خورند.

وی با اشاره به آیه 54 سوره مائده که می‌فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، هرکدام از شما که از آیین خویش روی برتابد،(حق را باکی نیست) پس به زودی خداوند قومی را که دوست می‌دارد و آنها نیز او را دوست می‌دارند و نسبت به مؤمنان فروتن و بر کافران سرفراز و مقتدرند، (به نصرت اسلام) خواهد آورد»، گفت: به رغم تمام توطئه‌های دشمنان، پیروزی نهایی از آن جبهه حق است و خداوند دین خود را یاری خواهد کرد.

این پژوهشگر، مقاومت و ایستادگی را رمز موفقیت و پیروزی جبهه حق خواند و تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و بر هم زدن جزیره ثبات شرق و غرب، معجزه بود. زمانی که تمام مبارزان برای مبارزه با رژیم پهلوی ناامید شده بودند خداوند داشت در قم، فردی را برای سرنگونی طاغوت 2500 ساله پرورش می‌داد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) بر سه گام اساسی که عبارتند از؛ سرنگونی رژیم شاه و تشکیل حکومت اسلامی، آماده کردن منطقه برای نابودی حکومت‌های وابسته و زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت، تأکید داشتند.

حجت الاسلام اقبال بیان کرد: ما امروز دشمنی بزرگ‌تر از غرب زده‌ها و کسانی‌که تحت تأثیر آنها هستند، نداریم. آنها ضربات زیادی به نظام اسلامی وارد کرده‌اند و 40 سال است طلبکار مردم‌ هستند.

وی این قشر را بزرگ‌ترین آفت برای نظام دانست و گفت: آنها توی دل مردم را خالی می‌کنند و با ایجاد ترس و ناامیدی و طرح سؤال‌های مغرضانه سعی دارند اعتماد به نفس مردم را از بین ببرند.

این کارشناس مذهبی افزود: باید برای این موضوع فکر اساسی و جدی کرد. البته این انقلاب به فضل الهی تاکنون از گردنه‌های سخت و دشوار عبور کرده و همچنان به راه عزتمند خود ادامه خواهد داد.

جوانان در مبارزه با غرب‌زدگی جریان‌ساز باشند

وی با بیان این که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم جوانان هستند، افزود: جوانان باید در زمینه مبارزه با غرب زدگی جریان‌ساز باشند.

حجت الاسلام اقبال اظهار کرد: بعضی‌ها امروز در کشور در تلاش‌اند عنوان کنند مردم فقط به معیشت‌ و زندگی‌شان بپردازند و دیگر انقلاب تمام شده و فقط جمهوری اسلامی است. قرار نیست مسئله انقلاب تمام شود چرا که هدف بنیانگذار انقلاب اسلامی تشکیل حکومت جهانی و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

وی هشدار داد: اگر ملت ما روزی به دنبال این موضوع برود که انقلاب تمام شده، صدمه‌ای جبران ناپذیر در پی خواهد داشت. اگر آمریکا و اسرائیل بتوانند بر کشور ما سطله پیدا کنند، ملاحظه مردم را نخواهند کرد.

این پژوهشگر ادامه داد: با کمک و عنایت خداوند تاکنون همه حرکت‌های دشمنان به نفع نظام اسلامی تمام شده که نمونه آن جنگ تحمیلی بود که برکت‌های زیادی برای انقلاب اسلامی داشت. اگر دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت نبود شکی در حمله آمریکا به ایران وجود نداشت. البته همه این توفیقات به دلیل تبعیت از ولایت فقیه حاصل شده است.

حجت الاسلام اقبال در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پیام امام خمینی(ره) به مهاجرین جنگ تحمیلی در سال 1368 افزود: ایشان در این پیام تأکید کردند «مسئولان ما باید بدانند كه انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت ـ‌ارواحنا فداه‌ـ است كه خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.»

این کارشناس دینی با بیان این که حضرت امام در ادامه این پیام تصریح کرده‌اند «مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسئولان را از وظیفه‌ای که بر عهده دارند، منصرف کند، خطر بزرگ و خیانت سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید؛ ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است، منصرف کند»،گفت: مسئولان در این برهه تاریخی نباید از وظیفه جهانی و اصلی خود بازبمانند. البته تمام مشکلات و موانع ایجاد شده توسط دشمنان را می‌توان از این منظر هم مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

یادآور می‌شود این نشست با همکاری حوزه هنری یزد، اداره کل تبلیغات اسلامی استان و ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان یزد برگزار شد.

انتهای پیام
captcha