آینده‌نگری در حوزه فرهنگی اهتمام مسئولان را می‌طلبد
کد خبر: 3862187
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

آینده‌نگری در حوزه فرهنگی اهتمام مسئولان را می‌طلبد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: آینده‌نگری در حوزه فرهنگی و اجتماعی از جمله موارد مغفول مانده است که باید متولیان فرهنگی کشور نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند.

آینده‌نگری در حوزه فرهنگی اهتمام مسئولان را می‌طلبدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، صبح امروز، 16 آذرماه در نشست با علیرضا نوکار، فرماندار تفت سفرهای شهرستانی را از برنامه‌های مستمر خود دانست و اظهار کرد: حضور در شهرستان‌ها و دیدار با مسئولان شهرستان در راستای ایجاد تعامل، هم‌افزایی و رصد فعالیت‌های دفاتر این سازمان صورت می‌گیرد.

وی به ویژگی‌های خاص شهرستان تفت اشاره کرد و افزود: ویژگی‌های خاص این شهرستان در حوزه گردشگری و همچنین قرار گرفتن در مسیر گذر امام رضا(ع) از سرمایه‌های مهم این شهرستان است که باید جهت بهره مندی حداکثری از آن برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

حجت‌الاسلام نجیمی گفت: در گام اول باید ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی را در هر منطقه شناسایی کنیم و در ادامه با توجه به آن و امکانات موجود برنامه ای مستمر را تدوین کنیم.

وی بر لزوم توسعه پایدار روستاها تأکید کرد و افزود: قطعاً روحانیون می‌توانند با همراهی نهادها و دستگاه‌ها در این راستا خدمات ارزنده‌ای را ایفا کنند.

نجیمی تصریح کرد: آینده نگری در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی از جمله موارد مغفول مانده است که باید متولیان فرهنگی کشور نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به حضور خوب جمعیت در مناطق ییلاقی شهرستان به ویژه در ایام تعطیل فصل تابستان افزود: باید این ظرفیت مناسب را مغتنم شمرد و به دنبال فراهم کردن ساز و کار لازم جهت اعزام ملبغین به این مناطق هستیم.

علیرضا نوکار، فرماندار شهرستان تفت در این دیدار با اشاره به تردد بالغ بر 19 هزار خودرو در ایام تعطیل از مسیرهای مبادلاتی این شهرستان گفت: جاذبه های گردشگری و حجم تردد در این شهرستان از ظرفیت های های عظیمی است که می توان از آن در حوزه های مختلف بهره برد.

وی نزدیکی این شهرستان به مرکز استان را از چالش های این شهرستان در حوزه اعتبارات دانست و افزود: پراکندگی روستاها در این شهرستان کار را برای فعالیت در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه فعالیت هی فرهنگی و تبلیغی دشوار کرده است.

نوکار بر لزوم تقویت فعالیت های فرهنگی و مذهبی در روستاها تاکید کرد و گفت: در این راستا آماده همکاری با نهادهای متولی به ویژه اداره کل تبلیغات اسلامی استان هستیم.

انتهای پیام
captcha